Rossz állapotban vannak, vagy nem is használják
2016. július 2., szombat 21:11, frissítve: vasárnap 12:47
„Rosszul áll a kerékpár-építési program” – fogalmazott Lázár János. Ezért felpörgetné a kormány a turisztikai célú kerékpárutak építését, jelentette be a kancelláriaminiszter. A fővárost a Balatonnal és Béccsel is bicikliúttal szeretnék összekötni, amelyre tízmilliárd forintot szán a kabinet.
„Szép dolog az, hogy megépítettünk ezer kilométer autóutat az uniós forrásokból, ezeket azonban nem turisztika célokra használják a választópolgárok, hanem munkába járásra, egy településen belüli mozgásra, ami teljesen ésszerű és logikus, de a turisztikai útvonalakat is szeretnénk bővíteni ezekkel a beruházásokkal” – tette hozzá a Miniszterelnökséget vezető miniszter.
Bár az elmúlt három évben ezer kilométer bicikliutat építettek, a Magyar Kerékpárosklub szerint nem minden beruházásnak volt értelme. Tiszafüreden a már meglévő autóútra felfestették, hogy nemcsak négy-, de kétkeréken is lehet haladni. A településen egymilliárdot költöttek bicikliút-fejlesztésre. Kerékpáros-kilátó is épült, az átadó óta viszont sem a helyiek, sem a turisták nem használják.
„A bicikliút-hálózatokkal nagyon nagy visszásságokat lehetett tapasztalni az elmúlt években. Az elmúlt EU-költségvetési ciklusban egy halom olyan vidéki utat építettek meg, amelyek nem pusztán a minőségi elvárásoknak nem felelnek meg, hanem teljes mértékben kihasználatlanok. Ott, ahol a legnagyobb szükség lenne a kerékpárutak fejlesztésére, mint például a fővárosnak a túlnyomó többsége, ott nem történtek meg a fejlesztések, ott, ahol turisztikailag a legnagyobb létjogosultsága lenne, nem történtek meg, ellenben ott, ahol sok pénzt lehetett ellopni a kerékpárút-fejlesztésekből, ott a fű és a gyom által benőtt bicikliutak sokasága épült meg Magyarországon” – nyilatkozta Sallai R. Benedek.
A kormány jelenlegi bicikliút-fejlesztése várhatóan 2022-ig fejeződik be.