Növelheti a mentés idejét a 112-es segélyhívó központ működése
Hír TV
2017. december 5., kedd 10:50, frissítve: kedd 11:12
Egyes esetekben percekkel növelheti a mentés idejét a 112-es segélyhívó központ működése a Magyarországi Mentődolgozók Szövetségének alelnöke szerint. Illés István reggeli műsorunkban azt mondta, mivel a központ egy plusz szereplője a mentés irányítójának, ezért sokszor előfordul az információtévesztés is, ami időkiesést okoz.
„Két központ van, Miskolcon és Szombathelyen, és ha egyéb helyről jön a hívás, nincs egy pontosan meghatározott utca, házszám, hanem a bejelentő más módon próbálja körülírni a helyszínt, akkor információvesztés, információtévesztés következhet be, tehát minél több kézen megy át egy információ, annál inkább jelentős az információ torzulása. A másik probléma az az, hogy ha egy plusz elem lép be a rendszerbe, tehát a segélyhívó és a segítséget nyújtó szervezet közé, az értelemszerűen megnöveli az időt, nyilván nem két ember beszél, hanem három ember beszél egymással, és ez megnyújthatja az esetfelvétel idejét is” – fogalmazott az alelnök.