2024. 11. 23. Szombat Kelemen, Klementina napja
Jelenleg a TV-ben:

Sajtóklub

Következik:

Csörte 09:05

Nem találtak műszaki hibát, emberi mulasztás okozhatta a balesetet

,

2015. augusztus 16., vasárnap 17:00, frissítve: kedd 08:20

Emberi mulasztás okozhatta a reggeli nógrádi vonatbalesetet. A Hír TV-nek az esetet vizsgáló Közlekedésbiztonsági Szervezet szóvivője azt mondta: nem találtak műszaki hibát. Galgamácsa és Acsa állomás között két motorvonat ütközött össze, a szerelvények egymásba nyomódtak, de nem siklottak ki. A két vonaton összesen negyvenen utaztak, közülük huszonegyen sérültek meg.

A két lassú, menetrend szerint közlekedő motorvonat egy kanyargós pályaszakon ütközött össze Acsa-Erdőkürt és Nógrádkövesd között, Galgaguta megállóhely közelében. A MÁV első közleményében azt írta: a két szerelvény az elsődleges vizsgálatok szerint 20 km/h sebességgel közlekedett. Az ütközés ereje így is akkora volt, hogy a két motorvonat vezetőfülkéje teljesen egymásba nyomódott. Az utastér ajtói kiszakadtak, a második vagon pedig 10 centiméterre elemelkedett a sínektől.

„Nemcsak a környező mentőállomások nyolc mentőkocsiját, hanem két mentőhelikoptert is a helyszínre riasztottunk. Szerencsére igazán súlyos, életveszélyes sérültet nem találtunk. Ketten voltak, akiknél törésre kellett gyanakodni, őket súlyos sérültként kezeltük, a többiek zúzódásokkal megúszták a balesetet, mindenkit kórházba vittünk” – mondta a Hír TV-nek Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője.

Az egyik MÁV-alkalmazotthoz két órával a baleset után is mentőt kellett hívni. Összesen huszonegyen sérültek meg.

Ezen a vasútvonalon a megengedett maximális sebesség 60 km/h. A járatok csak egy nyomvonalon közlekednek. A szembejövő forgalmat kitérőkkel oldják, vagyis az egyik szerelvénynek be kell várnia a másikat ahhoz, hogy zöld jelzést kapjon. A baleset körülményeit a MÁV biztonsági szolgálata és a Nógrád Megyei Rendőr-főkapitányság mellett a Közlekedésbiztonsági Szervezet is vizsgálja. Az eddigi adatok szerint a mozdonyok feketedoboza az ütközés előtt nem rögzített műszaki hibát. „A késve induló érkezett először Acsa-Erdőkürt állomásra, ahol be kellett volna várnia a szembejövő vonatot, de eddig tisztázatlan okból nem így történt, hanem az utasok le- és felszállását követően a vonat továbbindult, a nyílt pályán találkozott a szembejövő vonattal, és összeütköztek” – mondta Bajkó Erika, a Közlekedésbiztonsági Szervezet szóvivője.

Az is kiderült: a forgalmi változásokról mind a motorvonatok vezetőit, mind pedig a jegyvizsgálókat írásban tájékoztatta a MÁV. A hatóságok most az érintettek tevékenységét vizsgálják, ugyanis egy vonat elindulásához a két szolgálati egységnek együtt kell működnie.

Szerencse, létszámhiány

Csak a szerencsének köszönhető, hogy nem történik gyakrabban vonatbaleset – írta közleményében a Vasutasok Szakszervezete. Tavaly 10-szer, idén pedig már 5-ször volt figyelmetlenségből vagy műszaki hibából adódó vészhelyzet, amely akár tragédiával is végződhetett volna. Az érdekképviselet szerint ennek oka, hogy a vasúttársaságnál kevés a szakember, a meglévők túlterheltek, ezért figyelmetlenebbek. Felszólították a kormányt és a MÁV vezetését, hogy minél előbb szüntessék meg a létszámhiányt.

Forrás: Hír TV

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!