2024. 03. 04. Hétfő Kázmér napja
Jelenleg a TV-ben:

Hazahúzó

Következik:

Célpont 03:00

M4: a GVH szerint nem volt kartellezés

,

2015. szeptember 21., hétfő 13:15, frissítve: hétfő 15:30

Nem volt kartellezés az M4-es autópálya építésénél a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálata szerint, így nem indítottak verseny-felügyeleti eljárást – erősítette meg a Hír Televíziónak a GVH szóvivője. Emlékezetes: a kormány év elején kartellgyanúra hivatkozva állította le az építkezést az Abony és Fegyvernek közötti szakaszon. Azt állították: brüsszeli forrásból értesültek a kartellgyanúról. Később eldőlt, hogy az építkezést folytatják, de nem autópálya lesz, hanem autóút.

Kartellgyanúra hivatkozva állította le még márciusban a kormány az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építését. A kabinet tagjai brüsszeli információkra hivatkoztak.

„A Közgép a mérnök árak alatt vállalta el a beruházást, míg a külföldi kivitelező konzorcium a mi megítélésünk szerint egymással összejátszva vállalták el a kivitelezést, ennek a vállalkozásnak a leállásáról döntött a kormány” – jelentette ki Lázár János.

A Gazdasági Versenyhivatal azonban másként értékelte az ügyet. A bejelentés alapján vizsgálódtak, és azt állapították meg, hogy nem állnak fenn a versenyfelügyeleti eljárás megindításának feltételei. A döntés azonban nem jogerős, mivel a bejelentő a végzéssel szemben jogorvoslattal élt a bíróságnál. A közlekedéspolitikai államtitkár még nem látta a határozatot.

„Nem láttam a Gazdasági Versenyhivatal döntését. Igazán nem mindig nézegetem az Origo vagy minden más lapnak az anyagait. Ha találkozom vele, megnézem majd” – mondta Tasó László közlekedéspolitikai államtitkár.

– Nyilván ez más szemszögbe helyezi majd a tárgyalást a korábbi kivitelezőkkel, mert gyakorlatilag itt valószínűleg a három említett kivitelező, akik korábban készítették az autópályát, valószínűleg valamiféle kártérítési igényt fognak támasztani?
– A tárgyalásokat kormánymegbízott végzi.
– Tehát nem az ön asztala?
– Nem az én asztalom.

Tasó László nem tudta megmondani, hogy mennyibe kerül az állagmegóvás, amelyért a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. felel.

„Mi minden olyan szükséges intézkedést, amely az állagmegóvásra vonatkozik, megtettünk. Tehát nagyon fontos ezeknek a területeknek a védelme. Az ottani, felépült műtárgyaknak az állagmegóvása. Illetve minden olyan lehetőségnek, minden olyan műszaki tartalomnak a megóvása, amelynek keretében esetleg majd lehet folytatni ezt a beruházást, de nyilván ennek a műszaki paramétereit a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak kell eldöntenie” – mondta Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója.

A megkezdett M4-es autópálya kivitelezése hónapok óta áll. A munkálatok idén még nagy valószínűséggel nem folytatódnak, ugyanis az új autóút építéséhez új közbeszerzési eljárásokat is kellett indítani.

Forrás: Hír TV

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!