Egyeztetnek az akadálymentesítésről, Horváth sikertörténetet lát
Hír TV
2018. február 23., péntek 20:54, frissítve: péntek 22:51
Az az állítás, hogy a népszavazás kezdeményezése kényszerítette volna ki az egyeztetéseket, ez kész röhej
– a főpolgármester szerint nem igaz, hogy az ellenzék azért függesztette fel a 3-as metró teljes akadálymentesítéséért indított népszavazási aláírásgyűjtést, mert a főváros vállalta követeléseik teljesítését. Tarlós István elmondta – a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségével egyeztetnek, de még nem született döntés.
„Tárgyalunk, a tárgyalások jó irányban haladnak, de semmilyen megegyezés nincsen a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségével” – jelentette ki a főpolgármester.
Az MSZP továbbra is sikertörténetként értékeli a népszavazási kísérletüket.
Mindegy, mit mond Tarlós. A lényeg az, hogy ez egy sikertörténet, és akadálymentes lesz a 3-as metró. Ez minden budapestinek jó, és őszintén szánalmas az a vergődés, amit Tarlós produkált. Ő az elhanyagolható ezreléktől jutott el odáig, hogy ma már kénytelen megoldani, csikorogva, mint egy rossz fogaskerék, de kénytelen megoldani az akadálymentesítést
– véli Horváth Csaba, a párt fővárosi képviselője.
A főpolgármester beszélt a Margitszigetre tervezett teniszstadionról is. Szerinte – az eddigi hírekkel ellentétben – sem a fővárosi vezetés, sem a kormány nem támogatja, hogy a Margitszigetre egy kilencemeletes monstrum épüljön. A főpolgármester szerint egy olyan stadion felépülését támogatják, mint amilyet a napokban a törvényben elfogadtak.
„Ebben a formában ezzel a tartalommal és ezzel a szövegezéssel el lehet a dolgot felejteni. Egyetlen dolog, ami ebben érvényben marad, hogy kell oda egy teniszstadion. De hát ez nem lesz egy nagy hír, hiszen az újpesti Dózsa teniszstadionja már '90 előtt is néhány évtizede ott volt, tehát azért bonyolult szövegezési feladat lesz, bonyolult hülyeség lesz megfogalmazni, hogy mekkora hülyeség ez a teniszstadion” – mondta Tarlós István.
A városvezető kitért a Lánchíd felújítására is, ami szerinte 3-3,5 évig fog tartani. A munkálatok két ütemben folynak majd, először a pesti hídfőn és magán a hídon dolgoznak, majd a Váralagúttal és a Clark Ádám térrel folytatják.