Az emberek megrohamozták a vevőszolgálatokat
2015. december 28., hétfő 19:24, frissítve: szerda 12:30
Sorok állnak több budapesti bevásárlóközpont vevőszolgálata előtt. Sokan már a karácsony utáni első nyitvatartási napon visszavitték a kapott ajándékokat.
Az egyik áruházlánc erre a napra megduplázta vevőszolgálatosai számát. „Nagyon fontos, hogy a vevőszolgálatokra a termékeket hiánytalan állapotban, a különböző tartozékokkal együtt, illetve a csomagolást is hozzák vissza, illetve a bizonylat is nagyon fontos a visszavételi eljárásban” – mondta el Samu Zsófia, az Auchan kommunikációs vezetője.
TV, kapszulás kávéfőző, Star Wars-figurák – ezek voltak az idei karácsonyi slágertermékek.
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület szóvivője azt mondja, csak abban az kérhető vissza a termék ára vagy cserélhető az ki, ha arra a kereskedő külön ígéretet tett. A jogszabály ugyanis erre csak a hibás termékek esetében ad lehetőséget.
„Jótállás, illetve szavatosság alapján négyféle igényt érvényesíthetünk: kijavítás-kicserélés, árleszállítás vagy vételár-visszatérítés. Ez sorrendiséget is jelent, tehát nem első körben fogjuk a vételárat visszakapni, mert hogyha javítható vagy cserélhető a termék, akkor először ezt kell elfogadnunk” – mondta el Kispál Edit.
Ha pedig ezek után sem jut dűlőre a vásárló a bolttal, akkor jegyzőkönyvet kell készíteni az esetről, amelyből egy példány a vásárlóé. És ha a vitának még ezzel sincs vége, utolsó lehetőségként a békéltető testülethez fordulhat a panaszos vásárló.