2024. 07. 27. Szombat Olga, Liliána napja
Jelenleg a TV-ben:

Tusványos '24

Következik:

Európai Híradó 04:00

Az emberek megrohamozták a vevőszolgálatokat

2015. december 28., hétfő 19:24, frissítve: szerda 12:30

Újabb roham az üzletekben, ezúttal a vevőszolgálatoknál. Ajándékba vett, de hibás termékekkel vagy duplán megvásárolt játékokkal álltak sorba a vásárlók. A fogyasztóvédelmi egyesület viszont arra emlékeztet: csak a hibás termékek cseréje kötelező, egyéb esetekben a boltos jóindulatára van bízva, hogy a terméket visszaveszi vagy kicseréli-e.

Sorok állnak több budapesti bevásárlóközpont vevőszolgálata előtt. Sokan már a karácsony utáni első nyitvatartási napon visszavitték a kapott ajándékokat.

Az egyik áruházlánc erre a napra megduplázta vevőszolgálatosai számát. „Nagyon fontos, hogy a vevőszolgálatokra a termékeket hiánytalan állapotban, a különböző tartozékokkal együtt, illetve a csomagolást is hozzák vissza, illetve a bizonylat is nagyon fontos a visszavételi eljárásban” – mondta el Samu Zsófia, az Auchan kommunikációs vezetője.

TV, kapszulás kávéfőző, Star Wars-figurák – ezek voltak az idei karácsonyi slágertermékek.

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület szóvivője azt mondja, csak abban az kérhető vissza a termék ára vagy cserélhető az ki, ha arra a kereskedő külön ígéretet tett. A jogszabály ugyanis erre csak a hibás termékek esetében ad lehetőséget.

„Jótállás, illetve szavatosság alapján négyféle igényt érvényesíthetünk: kijavítás-kicserélés, árleszállítás vagy vételár-visszatérítés. Ez sorrendiséget is jelent, tehát nem első körben fogjuk a vételárat visszakapni, mert hogyha javítható vagy cserélhető a termék, akkor először ezt kell elfogadnunk” – mondta el Kispál Edit.

Ha pedig ezek után sem jut dűlőre a vásárló a bolttal, akkor jegyzőkönyvet kell készíteni az esetről, amelyből egy példány a vásárlóé. És ha a vitának még ezzel sincs vége, utolsó lehetőségként a békéltető testülethez fordulhat a panaszos vásárló.

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!