2024. 04. 19. Péntek Emma napja
Jelenleg a TV-ben:

Fidesz-KDNP kampánynyitója

Következik:

Paláver 16:30

Küszködnek a betegszállító cégek

Hír TV

2018. május 10., csütörtök 18:58, frissítve: csütörtök 19:22

Az alacsony állami térítési díjakból a költségeket is alig tudják kifizetni, béremelésre már nem futja, így a cégek nem tudják megtartani a dolgozóikat. A várható benzináremelkedés további gondokat okozhat.

„Kevesebb autót cserélünk, ritkábban tudjuk cserélni az autóinkat”

– 2010-ben panaszkodott így egy betegszállító cég képviselője. Akkor is kevés volt az a pénz, amit az államtól kaptak a munkáért cserébe. A helyzet nem sokat javult az elmúlt nyolc évben. A betegmozgatási díjon felül a szolgáltatók 108-110 forintot kapnak kilométerenként. Ebből kell tankolniuk, és fizetniük a munkatársakat. Budapesten az egyik legnagyobb betegszállító cég április végén bedobta a törölközőt. A kiesett autókat mentőkkel pótolják.

„Általánosságban is elmondhatom, de a közép-magyarországi régióban meg kifejezetten munkaerőhiánnyal küzd az Országos Mentőszolgálat. És hogyha kivonunk ebből az egyébként is hiányos csapatból még plusz embereket egy másik munkára, akkor azok, akik ott maradnak, azokra még nehezebb teher vár, még több munka vár rájuk” – mondja Kusper Zsolt, a Magyarországi Mentődolgozók Szövetségének elnöke.

A betegszállítók érdekképviseletének elnöke szerint az alacsony finanszírozás Budapest mellett Kecskemét környékén okoz igazán gondot. „A fővárosban és a főváros környékén és Közép-Magyarországon egyre nagyobb a munkaerőhiány, és ez rányomja a bélyegét a betegszállításra, ugyanúgy mint a tömegközlekedésre és minden egyébre. A humánerőforrás ára annyira elszállt, hogy vannak szolgáltatások, amik nem bírják ezt megfizetni” – nyilatkozta Tóth István.

Fülöp János évek óta vezet egy olyan betegszállító céget, amely csak magánfuvarokat vállal, az államnak nem dolgozik. Számításai szerint a gazdaságos működéshez a 110 forintos kilométerdíj duplája is szűkösen lenne elég. „6 évnél fiatalabb, maximum 15 éves korig lehet ezekkel az autókkal dolgozni, és azért egy 6 évesnél fiatalabb betegszállító autó, vagy mentőautó az azért több millió forint beruházást jelent a cégnek. Ebből a 220-280 kilométeres díjból éppen nulla, tehát a fenntartási költségeket lehet finanszírozni” – nyilatkozta az E.R. Mentőszolgálat Kft. ügyvezető igazgatója.

A munkaerőhiány miatt a fővárosban előfordul, hogy 10-12 órát is várni kell egy betegszállítóra. Ha az iráni válság miatt drágul az üzemanyag, további cégek kényszerülhetnek térdre. Információink szerint a kormány már a választások előtt tárgyalásokat kezdeményezett a betegszállítókkal.

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!