2018. február 22.,
csütörtök, Gerzson napja

Ismét nem vett részt a vitán a kormánypárti jelölt

Hír TV

2018. február 12., hétfő 22:57, frissítve: hétfő 23:15

A belvárosban induló ellenzéki képviselőjelöltek vitatkoztak a programjukról. A Közös Ország Mozgalom által szervezett eseményen részt vevő öt jelölt egyebek közt olyan témákra tért ki, mint a lakhatás és a belvárosi autóforgalom.

A Gödör Klubban gyűltek össze a belvárosban induló képviselőjelöltek, hogy a programjukról vitatkozzanak. A részvételt a meghívottak közül csak a Magyar Kétfarkú Kutya Párt és a Fidesz–KDNP jelöltje Hollik István nem vállalta.

A Gulyás Márton, a Közös Ország Mozgalom vezetője által moderált vitán minden képviselő egy nyitóbeszéddel kezdett, majd szakpolitikai kérdésekről vitatkoztak.

A Párbeszéd és az MSZP közös jelöltje alapjoggá kéne emelni a lakhatáshoz való jogot.

„Az önkormányzatokat, amelyek jelenleg abban érdekeltek, hogy a lakásállományukat eladogassák, érdekeltté kellene tenni abban, hogy minél nagyobb önkormányzatilakás-állományt tulajdonoljanak, amelyet aztán bérlakásként kiadhatnak piaci vagy szociális alapon” – magyarázta V. Naszályi Márta.

A Jobbik a választókerületben lévő régi épületeket állami segítséggel tartaná rendben. „Sok helyen látunk olyan épületet, amelyhez nem tudtak hozzányúlni, mert a lakóknak nincs pénzük. Ezt kellene állami támogatással megtenni, és akkor nem lesznek felújítatlan, foghíjas épületek, mint ahogy végigmegyünk az utcákon csomó helyen látjuk” – mondta Losonczy Pál, a párt képviselő-jelölte.

Az LMP-s induló azt hangsúlyozta: az, hogy Orbán Viktor a Várba akar költözni, nemcsak a kidobott milliárdok miatt problémás, ennek a következménye a Városliget „tönkretétele”. „Pontosan tudjuk, hogy az a múzeumnegyed, amelyet oda terveznek, tönkreteszi a város egészséges működését és tüdejét. Okosan, várost tervezve ebből a városból csodát lehetne tervezni, így most teljes gázzal robogunk a szakadék felé” – fogalmazott Csárdi Antal.

A Momentum elnöke a belvárosi gépkocsiforgalom szükségességét hangsúlyozta, amelyet közösségi autómegosztással érne el. „Itt van a Bubi, szóval a belváros nem lehet dodzsempálya, mindenki mindig bejön kocsival és összevissza koccoljuk egymást. Itt vannak a biciklik, és ott az a közösségi autómegosztási szolgáltatás, amelyet az Uber hozott be, csak nem volt eléggé szabályozott” – mondta Fekete-Győr András.

A belvárosi korrupciós ügyeket firtató Juhász Péter a modern, átlátható állam szükségességét emelte ki. „Mi nem illiberális társadalmat képzelünk el, hanem nyitottat. A technikai fejlődést a szabad világban, Nyugaton az jelképezi, hogy egy elektromos autó rakétával kilőve Nap körüli pályára áll. Ehhez képest Magyarországon hol tartunk? Hogy van egy kisvasutunk, amely Felcsút körüli pályára állt” – jelentette ki az Együtt politikusa.

A vita végén a nézők is kérdezhettek a képviselőjelöltektől, volt, aki a dugódíjról, mások a kerületi albérleti árakról várták az egyéni képviselőjelöltek véleményét.