Ömlik a pénz a kormánybarát médiába
Hír TV
2018. február 22., csütörtök 14:01, frissítve: csütörtök 14:22
Ömlik a közpénz a kormánybarát üzletemberek médiacégeihez – derül ki a 24.hu. összeállításából, amely a Kantar Media adatbázisa alapján készült.
A Schmidt Mária kezében lévő Figyelő tavaly listaáron 1,1 milliárd forint hirdetési bevételhez jutott, ebből több mint 70 százalék az államtól, állami vállalatoktól jött. Rendesen jött a közpénz a Habony-médiabirodalomba is, a Modern Media Group és a Lokál-lapok összesen 5,2 milliárdért hirdethettek tavaly, ennek 66 százalékát állami pénzen.
Mészáros Lőrincnek is csurrant-cseppent, a felcsúti milliárdos lapcsaládjához összesen 8,9 milliárd állami forint érkezett, a teljes listaáras hirdetési bevétel majdnem fele.
De még Puch László volt MSZP-pénztárnok cége is jól járt, a Vasárnapi Hírek 70 milliós hirdetési bevételéből 26 millió állami pénz. A folyóiratpiac legnagyobb hirdetője a Miniszterelnökség volt 2017-ben 1,8 milliárddal, de 1,3 milliárdot költött az állami Szerencsejáték Zrt. is.