Kétnapos gyász a repülőszerencsétlenség miatt
Hír TV
2018. május 19., szombat 08:20, frissítve: szombat 18:14
A Boeing 737-es 110 utassal és a legénységgel a fedélzetén, nem sokkal a havannai felszállás után csapódott a földbe. A baleset helyszíne nagyon közel volt a repülőtérhez, a mentést ezért szinte azonnal meg tudták kezdeni. A helyszínre érkezett a kubai elnök is, aki szintén a gyors reakciót emelte ki, majd megerősítette, hogy a hatóságok azonnal megkezdik a történtek kivizsgálását is.
„Az emberi életek elvesztése feletti gyász és együttérzés mellett minden szükséges intézkedést megteszünk a történtek kivizsgálására, és amint összegyűlnek az információk, meg fogjuk osztani a közvéleménnyel” – mondta Miguel Diaz Canel.
„Ez baleset volt, nem tudok megszólalni. Nagyon szomorú vagyok, együttérzek a céggel és a családokkal. Nagyon nagy baj ez a légi közlekedésnek. Igazi tragédia. Igen, ismertem a személyzetet is” – mondta annak a mexikói cégnek a volt munkatársa, akiktől a kubai légitársaság bérelte a gépet.
Az 1979-es gyártmányú Boeing 737-est egy mexikói cégtől bérelte a légitársaság, a jármű novemberben esett át egy teljes műszaki ellenőrzésen. A kubai hatóságok mellett a gép tulajdonosa és a gyártó Boeing is kész szakértőket küldeni a helyszínre. 2017 volt egyébként a kereskedelmi légi közlekedés történetének legbiztonságosabb éve, egy utasszállító sem zuhant le. 2018-ban azonban már több halálos baleset is történt.
Nem feltételen a gép kora volt az ok
A gép kora nem feltétlen lehetett a baleset oka. Pető György légügyi szakértő szerint a jól karbantartott repülőgépek biztonságosak. Bár a Boeing 737 az egyik leggyakoribb típusú gép volt sokáig, ma már Európában nem használják.
„Valószínűleg egy technikai probléma ami egy felszállás utáni lezuhanást eredményez, de a repülési fázisok közül a legeslegkockázatosabb az mindig a felszállás, úgyhogy ott tud a dolog rosszul sikerülni. Ebből a típusból azért már kevés repül a világban, Európában például egyáltalán nem repül már ilyen. De a repülőgép korából nem következik baleset. Ha egy repülőgép rendesen karban van tartva, és nyilván ezt fogják majd megnézni, hogy a karban tartás milyen volt, illetve a pilótáknak a cselekedeteit, ebből fog kiderülni, hogy a baleset végül is miért következhetett be” – fejtette ki.