Változhat még az útdíjrendszer
2015. február 10., kedd 17:06, frissítve: péntek 07:07
„Ez már csak presztízstörténet, hogy juszt sem engedünk, miközben látható a károkozás.” Budaörs polgármestere szerint a város közlekedése megbénul, ha az ország legforgalmasabb autópálya-szakasza, az M1-es és az M7-es sztráda közös bevezetője fizetős marad. „Vannak olyan pontok a városban, ahol négy-ötezer autó közlekedik több adott időszakban, illetve egy nap alatt. Ez azt jelenti, hogy ott már elviselhetetlenül nő meg a forgalom, és csúcsidőben gyakorlatilag beáll; folyamatos kocsisor van a településen” – nyilatkozta Wittinghoff Tamás polgármester.
A Magyar Autóklub sem tartja jó húzásnak a bevezető szakaszok és a fővárost elkerülő M0-s körgyűrű fizetőssé tételét. „A megyei matricák ráterelik a forgalmat, az M0-s és a bevezető főútvonalak díjasítása pedig eltereli a forgalmat az autópályákról, a lényeg pedig az, hogy ezeket minél többen használják” – mondta Kovács Kázmér, az autóklub jogi bizottságának elnöke.
Januárban a mozgáskorlátozottak érdekképviselete levélben kérte a kormánytól, hogy a városokat elkerülő utak használatáért ne kelljen fizetni. Azzal érveltek, hogy általában ezeken az utakon közelíthetők meg az akadálymentesített hipermarketek. Kérték azt is, hogy a mozgáskorlátozottakat szállító mikrobuszokra ne kelljen matricát venni.
„Ezekből a kérésekből gyakorlatilag semmi nem teljesült, illetve van egy ígéret, hogy április környékén egy újabb jogszabály-módosítás lesz, amely esetleg azt fogja tartalmazni, hogy ezek a támogató szolgálati járművek ne tízezer forintos útdíjat fizessenek – miután ugye hétszemélyesnél nagyobbak –, hanem 5000 forintost. Úgy gondolom, hogy ez túl sokat nem old meg a mozgássérült emberek közlekedésével kapcsolatos problémákból, mondhatom azt, hogy inkább semmit” – véli Hegedűs Lajos, a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségének elnöke.
Az első év után változhat
Az útdíjrendszerben idén már nem várható változás. Azt a fejlesztési államtitkár nem zárta ki, hogy az első év tapasztalatai alapján módosítanak. „Érjünk oda, és majd meglátjuk, mik a tapasztalatok. Ha a tapasztalatok indokolni fogják, akkor változtatni fogunk. Én személy szerint meg vagyok arról győződve, hogy az emberek be fogják látni, hogy számukra mi az előnyös, és a pillanatnyi hangulati hullámok után beáll a normális forgalmi rend” – nyilatkozta Fónagy János.
A kabinet januárban tette fizetőssé az összes autópálya-szakaszt és a forgalmasabb elkerülő utakat. A tiltakozások hatására februárban több engedményt tett az útdíjrendszerben.
Forrás: Hír TV