2022. 01. 28. Péntek Károly, Karola napja
Jelenleg a TV-ben:

Csörte - A nap vitája

Következik:

Hírek 14:00

Változatlanul mást mond a bizottság és a magyar kormány

2015. április 15., szerda 13:06, frissítve: szerda 19:24

Az Európai Bizottság nem foglalkozott az M4-es autópálya építésével kapcsolatos kartellgyanúval. Ezt a brüsszeli testület szóvivője ismét megerősítette a Hír Televíziónak.

Teljesen mást mond az Európai Bizottság és a magyar kormány: az EB regionális főigazgatóságának szóvivőjét a Hír TV a múlt héten kereste meg azzal a kérdéssel, hogy a bizottság jelzett-e kartellgyanút az M4-es autópálya kapcsán, mint ahogy azt a magyar kormány állította. A szóvivő válaszában azt közölte, hogy nem, a pályázat tisztaságával kapcsolatban nem fogalmaztak meg kifogást, csak a magas árakat tették szóvá, tudósított Brüsszelből a Hír TV munkatársa.

Ezt követően Csepreghy Nándor államtitkár hétfőn bejelentette, hogy a regionális főigazgatóság Magyarországgal foglalkozó egységén a vezetője volt az, aki ezt a kartellgyanút megemlítette a magyar tárgyalófélnek. Az a személy, akire az államtitkár hivatkozik, nem egy magas beosztású bizottsági tisztviselő, hanem egy kisebb egység vezetője. A Hír TV ismét felvette a kapcsolatot a szóvivővel, aki szerdán megismételte múlt heti állásfoglalását, miszerint a bizottság nem kérdőjelezte meg a tendereljárást, így hivatalos bizottsági állásfoglalás nem támasztja alá, amit a magyar kormány mond, immáron ebben az ügyben nem először.

Csak a főváros és Szolnok közti autópálya-szakasz újratervezésére kérte a kormány a nemzeti fejlesztési minisztert, ismerte el a fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkár. Csepreghy Nándor szavaiból arra lehet következtetni, hogy az Abony és a Tisza közötti 13,4 kilométeres szakaszt és az újonnan épülő Tisza-hidat érintheti az áttervezés. Előbbi szakaszt a Colas Hungária Zrt., valamint a Swietelsky Magyarország Kft. építi, míg a hidat az Acél-Híd Konzorcium kivitelezi.

– A kormánynak újra kell gondolni ezt a projektet. Mivel nincs benne európai uniós forrás, ezért adott esetben felül kell bírálni a nyomvonalat, és nem a Szolnok–Debrecen irány viszonylatában, hanem a Budapest–Szolnok viszonylatában kell egy új megállapodást, vagy egy új koncepciót elfogadnia. Erre a nemzeti fejlesztési miniszter záros határidőn belül kapott egy feladatot a kormánytól, amit el kell végeznie. Ezt követően pedig kialakul az az új rendszer, amiben a kormány el fogja érni azt, hogy a fejlesztési ciklus végére Szolnokra is vezessen autópálya. Ez várhatóan heteken vagy hónapokon belül megszülető döntés – fogalmazott az államtitkár.

Forrás: Hír TV

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!