2024. 04. 23. Kedd Béla napja
Jelenleg a TV-ben:

Napindító

Következik:

Napindító 09:35

Uniós támogatás nélkül nem épülhet tovább az M4-es

2015. április 4., szombat 14:00, frissítve: szombat 17:39

Csak akkor folytatódhat az M4-es autópálya építése, ha az Európai Unió anyagilag is támogatja, ellenkező esetben egy másik nyomvonalon folytatják az építkezést. Csepreghy Nándor a Hír Televíziónak azt mondta: az eddig elvégzett munkát ki fogják fizetni a kivitelezőknek.

A Miniszterelnökség helyettes államtitkára szerint még nincs végleges döntés arról, hogy felmondják-e a kivitelezőkkel a szerződéseket. A Népszabadság kormányzati forrásokra hivatkozva írt arról, hogy a mintegy 110 milliárd forint értékű beruházás semmissé tételéről szóló határozat tervezete már elkészült. A kormány a hét elején állította le az építkezést, arra hivatkozva, hogy az unió kartellgyanút állapított meg a beruházásnál, és vizsgálja a pályaszakasz közbeszerzését. A Hír TV-nek az Európai Bizottságnál azonban cáfolták a kormányzati állítást.

„Természetesen az vita tárgya, hogy a már elvégzett munkákkal mi a helyzet. Amennyiben igazolódik a kartellgyanú, akkor az felvet egyéb jogi következményeket. Amennyiben nem, akkor pedig egy teljesen más helyzetben vagyunk. Én azt gondolom, hogy a már eddig befejezett kivitelezési munkálatokra vonatkozóan a kormány azokat a munkákat, amiket leigazolt, azokat természetesen kifizeti” – nyilatkozta Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség helyettes államtitkára.

Már a leállás is kárt okozott az adófizetőknek

Súlyos költségvetési következményei lesznek az M4-es autópálya-építés leállításának Bodnár Zoltán szerint. A Nemzeti Autópálya Zrt. egykori vezérigazgatója a beruházok szerződésének felmondásáról szóló hírek kapcsán arról beszélt, hogy már a beruházás leállítása is kárt okozott az adófizetőknek, de ha szerződésbontás miatt perekre kerülne sor, az is növelné a beruházás költségeit.

„Egy ilyen volumenű polgárjogi szerződés felmondásához az ilyen asztali beszélgetésekre való hivatkozásnál lényegesen több kell. Súlyos költségvetési következményei lehetnek, de maga a leállás is definíciószerűen növeli a költségeket, ha pedig a kivitelezők kártérítésért fognak perelni, ami felől nincs kétségem, akkor az megint a költségvetés terheit fogja növelni, és ott leszünk egy negyedkész autópálya-darabbal, ami nem szolgálja az ország érdekeit” – nyilatkozta a Magyar Liberális Párt gazdaságpolitikai főtanácsadója.

Forrás: Hír TV

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!