A másodpilóta szándékosan vezette sziklafalnak a gépet
A hangrögzítő fekete dobozából kinyert információk arra utalnak, hogy a másodpilóta a jelek szerint szándékosan vezette sziklafalnak a gépet – ezt a marseille-i ügyész jelentette be. A másodpilóta megvárta, hogy a kapitány kimenjen a mosdóba, majd magára zárta a pilótafülke ajtaját és süllyedni kezdett a repülővel. A kapitány sikertelenül próbálta rátörni az ajtót. A gép 700 kilométer per órás sebességgel csapódott a hegynek. A fülkében még ekkor is hallani lehetett a másodpilóta lélegzését. „A legvalószínűbb, legrealisztikusabb értelmezés meglátásunk szerint, hogy a másodpilóta direkt megtagadta, hogy ajtót nyisson a kapitánynak, és megnyomta azt a gombot, amely miatt a gép elkezdett veszíteni magasságából” – vélekedett Brice Robin francia ügyész.
A repülő tíz percig süllyedt, az utasok azonban csak az utolsó pillanatokban eszméltek rá, hogy baj van. A fekete doboz szerint csak ekkor lehetett sikoltozást hallani. A német közlekedési miniszter szakértőire hivatkozva szintén valószínűnek nevezte, hogy szándékosan előidézett katasztrófáról van szó.
A másodpilóta a 28 éves Andreas Lubitz volt, jó családból származott. Motivációja egyelőre nem ismert. A francia ügyész szerint feltehetően nem terrorcselekmény történt. A helyi repülőklubban kedves embernek ismerték a férfit, aki gyerekkora óta pilóta akart lenni. „Andreas egy nagyon kedves fiatalember volt, akit itt képezték ki, és tagja volt a klubnak. Vidám volt, talán néha kicsit csendes, de csak egy fiú volt a sok közül. Jól beilleszkedett itt, és jól is érezte magát” – mondta a montenbauri repülőklub egyik tagja.
A hír megdöbbentette a Germanwings tulajdonosának, a Lufthansának az elnökét, aki szerint Lubitz jól kiképzett pilóta volt. 2013 óta dolgozott a német fapados légitársaságnál, de kiképzése félbeszakadt, a Frankfurter Allgemeine Zeitung által idézett ismerőse szerint a pilóta depressziója miatt. „El szeretném mondani, hogy hat évvel ezelőtt volt egy hosszabb szünet a kiképzésében. De utána ismét ellenőriztük az alkalmasságát, és folytathatta a kiképzést. Ezután átment minden orvosi és repüléssel kapcsolatos vizsgálaton. Száz százalékban alkalmas volt a repülésre, mindenféle korlátozás vagy feltétel nélkül” – hangsúlyozta Carsten Spohr, a Lufthansa vezérigazgatója.
A tragédiában a hatfős személyzet mellett száznegyvennégy utas halt meg, köztük csaknem egy egész iskolai osztály. A pilótafülkék biztonságát a szeptember 11-i terrormerényletek után fokozták, éppen azért, hogy kívülről ne lehessen erőszakkal bejutni.
Közben a Lufthansa vezérigazgatója az áldozatok családtagjaival találkozott, akiket pszichológusok segítenek. Bővebben>>>
Forrás: Hír TV