Mégis ingyenes lesz a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre vezető gyorsforgalmi út, és mégsem kell megfizetni az 1470 forintos szolgáltatási díjat azoknak, akik januárban matrica nélkül használják a januártól fizetőssé tett útszakaszokat. A Népszabadság információi szerint a többi között erről döntött a kormány. A lap azt írja, az M0-s körgyűrű esetében nem lesz változás, viszont a megyei matricák a szomszédos megye első lehajtójáig lesznek érvényesek, vagyis a Duna-hidakon is elég lesz egy megyei matrica. Ingyenes lesz újra a Kaposvárt elkerülő 61-es út, és nem kell majd fizetni az M9-esesen, illetve M8-ason, valamint az M86-os Szombathely és Szeleste közötti szakaszán. Mindezek mellett a négy vagy több gyermeket nevelők és a mozgássérültek kedvezményt kapnak majd. A kormány tegnap tárgyalta újra a januártól bevezetett útdíjrendszert. Hivatalos nyilatkozatot mára ígértek. Az ellenzéki pártok kitartanak amellett, hogy újratervezés helyett az egész rendeletet vissza kellene vonni, az MSZP ezért útlezárásokra készül.
Az útdíjrendszer felülvizsgálatáról délelőtt fél 10-kor kezdődik kormányszóvivői tájékoztató, amelyet – terveink szerint – élőben közvetítünk. |
Seszták támogatja
Hétfőn támogathatónak nevezte a Hír TV-nek Seszták Miklós fejlesztési miniszter, hogy a megyei útdíjmatricák a szomszédos megye első lehajtójáig legyenek érvényesek. Arról azonban nem beszélt a tárcavezető, lesznek-e olyan útszakaszok, amelyeknek az ingyenességét visszaállítják februártól. A szakmai szervezetekkel és a polgármesterekkel ugyancsak hétfőn folytatott egyeztetés után a minisztérium államtitkára, Fónagy János is csak annyit közölt: a módosításokról a szerdai kormányülésen születhet döntés.
A bejelentés azonban elmaradt. A pártok viszont továbbra is támadják a kormányzati intézkedést. Az Együtt szerint az új útdíjrendszerrel csak az államkasszát foltozzák. „Én nem tudom megmondani, hogy a vásárlók fejében mi zajlódik le, az kétségtelen, hogy sokkal többen vásárolnak matricát. Ez azt jelenti, hogy ez egy díjnövekedés az emberek részére, az államnak meg egy bevételnövekedés, akárhogy is csűrjük-csavarjuk a dolgot” – közölte Szabó Szabolcs, az Együtt országgyűlési képviselője.
„A PM semmilyen útdíjat nem támogat.” A Párbeszéd Magyarországért társelnöke sarcnak tartja az útdíjat. Szabó Tímea közölte: pártja semmilyen újonnan bevezetendő útdíjat nem támogat.
Az MSZP tettekkel is üzenne a kormánynak. Január 30-án minden olyan megyében félpályás forgalomlassító tüntetést tartanak majd, ahol az állam díjköteles útszakaszt jelölt ki. „Fejezzék be, nincs szükség új autópálya-szakaszok bevezetésére, viszont szükség van arra, hogy a korrupt rendszerüknek a működését felszámolják, és átlátható, transzparens módon zajlódjék a kormányzás Magyarországon” – fogalmazott szerdai sajtótájékoztatóján Tóbiás József.
„Úgy tudom, hogy a mai kormányülés foglalkozott ezzel a témával érdemben…” – Lesznek változások az új útdíjrendszerben, erősítette meg a Fidesz frakcióvezetője, de Rogán Antal részleteket nem mondott. Azt azonban közölte: február 1-jétől a végleges rendszer lép majd életbe. „Az mindenképp igazságosabb, hogy nincs olyan, hogy egyes szakaszokért csak úgy, azért nem kell fizetni, mert valamilyen oknál fogva a hagyomány úgy szólt, hogy nem kell fizetni, másoknak pedig az ország más részein minden egyes szakaszért teljes díjat kell fizetni. Mindenképp igazságosabb, ha egyenlő feltételek érvényesülnek” – véli a nagyobbik kormányzópárt frakcióvezetője.
A Magyar Nemzet szerdán arról írt: döntés születhet arról is, hogy ingyen használhatják-e az autópályákat a fogyatékkal élők közlekedését segítő szolgálati járművek, és kapnak-e kedvezményt a nagycsaládosok. A kormány kora este még ülésezett. Információink szerint a változásokról csütörtök délelőtt adnak tájékoztatást.
Forrás: Hír TV