2024. 11. 23. Szombat Kelemen, Klementina napja
Jelenleg a TV-ben:

Radar

Következik:

Hazahúzó 01:00

Új útdíjrendszer: olcsóbb közlekedés, dugók?

2014. december 13., szombat 21:16, frissítve: vasárnap 12:11

A kormány még nem döntött az új útdíjrendszer bevezetéséről. A jövő héten több egyeztetés is lesz az érintett polgármesterekkel. Az előterjesztést készítő fejlesztési tárca ma a fuvarozói szervezetekkel tárgyalt. A közlekedéspolitikai államtitkár szerint azok lesznek az új rendszer igazi nyertesei, akik hosszabb útvonalon, rendszeresen használják a magyarországi sztrádákat. Az M0-s és a Megyeri híd fizetőssé tétele miatt azonban továbbra is háborognak a fővárosi kerületek, valamint a környező települések vezetői.

Az útdíjrendszer kiterjesztése miatt aggódik a kaposvári polgármester. Bár a környéken egyetlen sztráda sincs, itt is fizetni kell majd az autósoknak. A fejlesztési minisztérium tervezete szerint a 61-es főút Kaposvárt elkerülő pár kilométeres szakaszára is autópálya-matricát kell venni januártól. „Több megyei jogú városi kollégámmal beszélve ők rendkívüli mértékben aggódnak és éppen ezért nem is támogatják. Nagyon sok személyautó fog a városaikon keresztül közlekedni” – mondta Szita Károly, Kaposvár polgármestere.

Az újpesti polgármester is a dugótól fél. Wintermantel Zsolt ugyan támogatja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium javaslatát, de az M0-s körgyűrűt kivenné belőle. Bár a miniszterelnök a pénteki rádióinterjújában elképzelhetőnek tartotta, hogy a Megyeri híd használata továbbra is ingyenes marad, Wintermantel Zsolt szerint így Újpestre terelődne át a forgalom egy része, ezért a polgármester egyáltalán nem sarcoltatna az M0-son. „Ha csak 5-10 százalék autós gondolja úgy, hogy nem kíván a fizetős M0-s szakaszra jönni, hanem mondjuk Dunakeszi felé lejön a 2/A-ról, akkor ez az 5-10 százalékos pluszforgalom adott esetben már komoly zavarokat jelenthet. Újpesten például a mai napon is a Külső Szilágyi úton reggelente a csúcsforgalomban dugók szoktak kialakulni” – fogalmazott Újpest polgármestere.


Az M0-s és az autópályák bevezető szakaszainak fizetőssé tétele miatt Tarlós István hétfőre összehívta az összes kerület vezetőjét. Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes szerint az új rendszer életbelépése előtt hatástanulmányokat kellene készíteni. „A Megyeri hídnak a városi rendszerben kiemelt szerepe van. Mielőtt ott bármiféle korlátozást bevezetünk, fel kell mérni a hatását” – szögezte le a főpolgármester-helyettes.

Gödöllőn is még csak találgatják, hogy jól járnak-e. A helyiek most is fizetnek az M3-as sztráda használatáért, ha Budapestre mennek. Az új rendszerrel azonban nekik kevesebbe kerül majd az út. „A megyei matrica nagyon jó, hogy ötezerbe kerül, de akik a kocsijukat használják, azok azért más helyekre is járnak. Tehát eddig is és ezentúl is meg fogják venni az éves matricát. Minket igazán ez nem érint. Lehet, hogy lesznek olyanok, akik megveszik a budapesti matricát, mert csak Budapestre kívánnak közlekedni, nekik egy jobb helyzetet jelent” – nyilatkozta Gémesi György.

A közlekedéspolitikai államtitkár szerint az új rendszer bevezetésével több százezer ember járhat majd jól, mivel nem kell az egész ország területére érvényes éves matricát megvásárolnia, ha arra nincs szüksége. „Nincs olyan távoli pontja Magyarországnak – hogyha a fővárost nézzük célpontnak –, hogy öt megyei matricánál többet kelljen vásárolnia. Tehát ha Záhonyból, Kocsordról vagy Álmosdról utaznak Budapestre, az legfeljebb négy vagy öt matrica. Tehát ezt is érteni kell, hogy ez a kedvezmény Magyarországon rengeteg embernek segít, több százezer embernek, közlekedőnek segít. Ezt látni kell, és amikor felhangosítanak néhány elemet ebből a változtatásból, akkor figyelni kell az alapelvet” – közölte Tasó László.

A fejlesztési tárca államtitkára megerősítette, hogy a kormány még nem hozott végleges döntést az útdíjról. A minisztériumban szombaton az autósok és a fuvarozók érdekvédelmi szervezeteivel egyeztettek, hétfőn pedig az érintett önkormányzatok vezetőinek mutatják be az új rendszer elemeit.

Forrás: Hír TV

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!