Szinte biztosan lesz változás a megyei matricáknál
2015. január 13., kedd 18:26, frissítve: szerda 09:13
A mozgáskorlátozottak országos szövetségének hat, speciálisan felszerelt kisbusza van, amelyekkel Budapest környékén kétezer sorstársukat utaztatják évente. A buszokra a megyei matrica kétszer annyiba kerül, mint egy személyautóra. A járművek fenntartására kapott állami támogatásból a matrica árát már nem tudják kigazdálkodni.
„A támogató szolgálatok úgynevezett feladatmutatója, ami az állami támogatást jelenti, ez úgy nagyjából év közepén vagy legkésőbb augusztus végére elfogy, onnantól kezdve saját forrásaikból kell működni, mert nincs állami támogatás, és az igénybe vevők meg nem tudják megfizetni ennek a szolgáltatásnak a valós költségeit” – mondta a Hír TV-nek Hegedüs Lajos, a MEOSZ elnöke.
Jelenlegi formájában a Magyar Autóklub sem támogatja az útdíj kiterjesztését. Azt javasolja a kormánynak, hogy essenek egybe a megyehatárok a közlekedési csomópontokkal, hogy az érvényes matricával a megyehatárt átlépők a legközelebbi lehajtóig díjmentesen közlekedhessenek, és hogy az elkerülő utak, a Duna-hidak, a Liszt Ferenc repülőtérre vezető út, az M0-s körgyűrű és az autópályák fővárosi bevezető szakaszai maradjanak ingyenesek.„Az elkerülő utakon és a bevezető főútvonalakon ennek a rendeletnek a tényleges megvalósítása azzal a kockázattal, veszéllyel járna, hogy a baleseti statisztika romlana, a környezetvédelmi szempontok sérülnének, a lakott területek zsúfoltabbá válnának” – véli Kovács Kázmér, az autóklub jogi bizottságának elnöke.
Lesz változás
„Arról ne felejtkezzünk el, hogy továbbra is lehet vásárolni éves matricát, lehet havi matricát és lehet tíznaposat is, tehát nem kötelező a megyei matrica vásárlása.” A közlekedési államtitkár megerősítette, hogy az útdíjrendszer átalakításával kapcsolatos javaslatokat áttekintik.
„Mindenki azzal kezdi, hogy a megyeimatrica-rendszerrel egyetért. Kivétel az ő megyéje, vagy amikor őt érinti. Ebből több százat hallottunk az elmúlt időszakban, ezért nem is emelnék ki egyébként, de azt jelzem, hogy a törekvés egyértelműen arról szólt, hogy könnyítsen, tehát például egy megyei matrica hatályossága az akkor értelmes és helyes, ha a következőbe, ha át is nyúlik egy másik megyébe, a következő csomópontig, annak a lejárójáig lesz érvényes. Tehát véleményem szerint ebben lesz változtatás” – nyilatkozta Tasó László közlekedési államtitkár.
A tiltakozások nem szűnnek, Kaposváron a Jobbik szervezett félpályás útlezárást a várost elkerülő út fizetőssé tétele ellen. Ander Balázs, a jobboldali ellenzéki párt parlamenti képviselője szerint az elkerülő út a funkcióját veszíti el, ha fizetni kell a használatáért.
Forrás: Hír TV