2024. 05. 19. Vasárnap Ivó, Milán napja
Jelenleg a TV-ben:

Csörte

Következik:

Bayer show 21:30

Még jobban odavágna a kormány az RTL Klubnak

,

2014. november 12., szerda 19:03, frissítve: csütörtök 12:00

Tovább növelné a reklámadót a kormány, a legmagasabb kulcsot emelné 40 százalékról 50-re. Ezt az Országgyűlés törvényalkotási bizottságában jelentette be a nemzetgazdasági tárca helyettes államtitkára. A minisztérium az arányos közteherviseléssel indokolta a lépést. A szigorításnak az RTL Klub az egyedüli érintettje.

„Elvileg nem kizárt annak a lehetősége, hogy a reklámadó mértéke, volumene és rendszere változhat” – még szeptemberben nyilatkozott így Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Az adókról szóló törvényjavaslatba a benyújtáskor még nem került be változás, egy héttel a zárószavazás előtt azonban meggondolta magát a kormány. „Felülvizsgálta a kormány a reklámadó kulcsait és a jelenlegi, 40 százalékos legmagasabb kulcsot 50 százalékra javasolja emelni. Ez kisebb fajta módosítást jelent szövegszerűen, de azt gondolom, hogy fontos, hogy ezt ezen a fórumon is megtárgyaljuk, és felhívjuk rá a figyelmet, hogy a legmagasabb adókulcsa a reklámadónak ilyen módon tíz százalékponttal emelkedni fog” – mondta Pankucsi Zoltán helyettes államtitkár.

A változásokat a törvényalkotási bizottság ülésén jelentette be a politikus. Az ülésről a szocialisták kivonultak, mert az adótörvényvények 150 oldalas módosítását éjjel kapták csak meg a képviselők.

„Kizárólag az RTL-re vonatkozik”

A változtatás az RTL Klubot sújtja a leginkább, a csatorna fizette eddig is a reklámadó 80 százalékát. A csatorna programigazgatója Híradónknak azt mondta: már a korábbi 40 százalékos adókulcsot is nehezen tudták kitermelni.

„Azt gondolom, hogy egyszerűbb lett volna, ha azt mondják, hogy az RTL-nek még többet kell fizetnie, hiszen az, hogy 40-ről 50 százalékra emelkedik a reklámadó felső sávja, kizárólag az RTL-re vonatkozik. Ez újabb támadás a sajtószabadság ellen, újabb kísérlet arra, hogy az RTL-t kikényszerítsék Magyarországról, de nem fog sikerülni” – fogalmazott a Hír TV-nek Kolosi Péter, a csatorna programigazgatója.

Megdöbbentő

A reklámszövetség megdöbbentőnek nevezte a tervet. Urbán Zsolt elnök a Hír TV-nek azt mondta, a lépés egyértelmű üzenet a kormány részéről. „A mai bejelentés, a mai szóbeli javaslat, azt gondolom, egyértelműsíti azt az üzenetet, amelyet a kormány kíván kifejezni a kommunikációs iparág számára, mind pedig a közvetve érintett piacai számára, hogy nem kíván semmilyen kompromisszumot kötni, tovább kívánja torzítani a jelenleg is kritikus helyzetet, és az a célja, hogy ellehetetlenítsen egyes piaci szereplőket és adott esetben másokat helyezzen előtérbe” – jelentette ki.

Az ügyben szerettük volna megkérdezni a nemzetgazdasági minisztert is, Varga Mihály azonban továbbra is kerüli az olyan sajtóeseményeket, ahol kérdéseket lehetne neki feltenni. A gazdasági bizottság szerdai ülésére is államtitkárát küldte maga helyett. Tállai András csak annyit mondott: az arányos közteherviselés miatt van szükség az adóemelésre.

– 40 százalékról 50 százalékra emelik a reklámadó felső sávját, mi ennek az oka?
– Erre… erre… erről majd dönt az Országgyűlés.
– De mi az oka, hogy ezt benyújtották?
– Országgyűlés döntése…

A törvényalkotási bizottság szerdán előzetesen már támogatta az adótörvények módosítását – végső döntést csütörtökön hoz a testület. A parlament november 17-én szavaz majd a jövő évi adóváltoztatásokról.

Forrás: Hír TV

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!