Másfél ezer esetben a panaszosnak adtak igazat
2015. június 1., hétfő 14:04, frissítve: hétfő 14:42
Binder István hozzátette: több mint 1500 esetben a panaszt tevő devizahitelesnek adott igazat a felügyelet. A bankok beszámolói alapján az ügyfelek jelentős hányada általános okok miatt emelt kifogást, sokan pedig csak a részletes számítások levezetését kérték. Az ügyfelek döntő többségénél már lejárt, vagy hamarosan lejár a panasztételre rendelkezésre álló 30 napos határidő.
– A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint május 15-ig az érintett bankokhoz, takarékszövetkezetekhez, pénzügyi vállalkozásokhoz 18 133, az elszámolással, forintosítással kapcsolatos megkeresés érkezett. Ezek közül már az érintett hitelintézetek, pénzügyi intézmények közel 5400-at május közepéig el is bíráltak, és ezek közül több mint 1600 esetben a fogyasztónak adtak igazat, tehát elfogadták az ő panaszmegkeresését – fogalmazott Binder István MNB-szóvivő.
Forrás: Hír TV