M4: mégis folytatódik az építkezés?
2015. április 25., szombat 13:15, frissítve: szombat 14:18
A lapnak a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnál azt mondták: több olyan megoldás is napirenden van, amely lehetővé tenné Szolnok bekötését az autópálya-hálózatba. Felmerült annak lehetősége is, hogy a már beépített elemekkel, az M4-es út elkezdett nyomvonalán folytatódik az építkezés.
A kormány egy hónappal ezelőtt állította le az Abony és Fegyvernek közötti harminc kilométeres sztrádaszakasz építését előbb a kivitelezőkkel kapcsolatos kartell gyanúra hivatkozva, később pedig arra, hogy az unió nem támogatja a 110 milliárd forintos költségvetéssel jóváhagyott beruházást.
Nem tudni, mennyi lesz az állagmegóvás
Egyelőre nem tudni, mennyibe kerül a félbehagyott M4-es autópálya építésénél az állagmegóvás. Becsey Zsolt helyettes államtitkár a Hír TV-nek azt mondta, erről csak a felmérések elkészítése után lesz pontos adat.
„A kormány döntött a további kérdésekről, így az állagmegóvásról is. A NIF Zrt.-n keresztül fogja a további intézkedéseket megtenni, és hát nyilvánvalóan a kormánydöntésnek megfelelően a felmérések is majd el fognak készülni. Ezeknek az eredményéről és a továbbiakról a megfelelő kommunikációs csatornán fogjuk a közvéleményt értesíteni” – fogalmazott a közlekedésért felelős helyettes államtitkár.
Az M0-s és az M1-es bővítésére még várni kell
300 milliárd forint jut autópálya-építésre 2020-ig a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési helyettes államtitkára szerint. Becsey Zsolt a Magyar Hírlappal közölte: az útfejlesztési programba a magyar költségvetés is beszáll, a kormány még januárban 750 milliárdos gyorsforgalmiút-fejlesztésről döntött – az M0-s északi szakaszának megépítésére, és az M1-es bővítésére azonban várhatóan nem lesz pénz.
A miniszterelnök az elmúlt hetekben azt hangoztatta, hogy minden megyei jogú várost bekapcsolnak az autópálya-hálózatba, a sztrádák építését 2018-ig mindenhol megkezdik.
Forrás: Hír TV