Gépjárműadózás: ellentétes kormányzati nyilatkozatok
2015. május 28., csütörtök 21:50
A szerény keresetű magyarok a közel tízéves kocsikat nézik meg. „Az elmúlt hét évben visszaesett az újautó-eladás. A magyar gépjárműpark átlagéletkora sajnos felment tizenhárom évre. Ehhez kell viszonyítani a importot amely tizenegy éves korra fiatalítja a magyar autóállományt” – mondta Bakó Zoltán autókereskedés-tulajdonos.
A Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének elnöke azt mondja: Nyugat-Európában a magas költségek miatt szabadulnak meg az autósok a régi, környezetszennyező kocsijaiktól. „A vásárlási célpontok Németország, Olaszország, Benelux államok, Franciaország és kisebb mértékben Svájc. Egy euro 1-es, 2-es, 3-as autó fenntartási költségei ezekben az országokban a dupláját jelentik, mint az euro 5 vagy 6-os motorral szerelteknél” – mondta Fojt Attila.
A kancelláriaminiszter cáfolta, hogy a gépjárműadót a kormány nem a kocsi teljesítménye, hanem környezetvédelmi besorolása alapján vetné ki a jövőben. Ez azt jelentené, hogy minél régebbi egy autó, annál többet kellene fizetni utána. „Magyarországon nagyon drága a gépjárműhasználat, így is aránytalanul büntetik az autósokat Magyarországon, és igenis fölül kell vizsgálni, hogy egy autó üzembe állításának és üzemben tartásának milyen költségei vannak. Nézetem szerint nagyon sok minden rakódik rá, ami nem féletlenül kell, hogy rajta legyen, és nemcsak a benzin áráról beszélek” – vélekedett Lázár János.
Ugyanakkor a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára, Glattfelder Béla azt nyilatkozta a Vezess.hu internetes szakportálnak, hogy az adózásért felelős helyettes államtitkárral már meg is beszélte a jelenlegi gépjármű-adóztatás átalakítását. Mint mondta, az uniós tagállamok többségében a szén-dioxid-kibocsátás és nem a lóerő alapján vetik ki a közterhet.
Forrás: Hír TV