Több mint 12 milliárdot költöttek sorosozásra
Hír TV
2018. február 2., péntek 08:38, frissítve: péntek 14:29
Több mint 12 milliárd forintot költött Soros-kampányokra a kormány tavaly a két nemzeti konzultációhoz kapcsolódóan – derült ki az Átlátszó összesítéséből. Az adatokat csak 114 ezer forint költségtérítés ellenében adta ki Rogán Antal propagandaminisztériuma.
A dokumentumokból kiderült, hogy a két konzultáció eredménykommunikációja nettó 12,2 milliárdba került, és a legnagyobbat Mészáros Lőrinc médiabirodalma szakította: a Mediaworks lapjaiban és internetes felületein, illetve az Echo tévében összesen 3,89 milliárdért jelentek meg kormányhirdetések.
A Habony Árpádnak is hitelező Tombor András tulajdonában lévő, médiumok reklámidejét értékesítő sales house-ok 1,56 milliárd forintnyi Soros-reklámot kapott, a képzeletbeli dobogón utána következik a közterületi reklámokkal foglalkozó Odex 1,32 milliárddal – a cég Rákosi Tamás tulajdonában áll, akinek IKO nevű vállalkozása többek között a TV2-nek gyárt műsorokat.
A filmügyi kormánybiztoshoz tartozó TV2, Lapcom és a Rádió Plus Kft. összesen egymilliárd forintot kapott tavaly hirdetésekért. Emellett a Habony Árpád nem hivatalos miniszterelnöki tanácsadó tulajdonában álló Modern Media Group felületein is hirdetett a kormány: a Lokál napilapban és a 888.hu-n összesen 486 milliónyi Soros-hirdetés futott.