Tarlós: Egy népszavazás sem kötelezheti a fővárost a teljes akadálymentesítésre
Hír TV
2018. január 12., péntek 15:14, frissítve: péntek 20:10
A Kálvin téren gondolkodunk, és mesterkedünk egy újabb lift építésének lehetőségén
– a főpolgármester szerint ezen a helyszínen jelentősen könnyítenének a mozgássérültek helyzetén. Ugyanakkor forrás nélkül felelőtlenségnek tartja, hogy az M3 metró összes megállójának akadálymentesítését vállalják. Szerinte erre népszavazás sem kötelezheti a fővárost.
A jelen formában népszavazásra javasolt kérdésre esetleg eredményesen adott válaszok semmi esetre sem jelentenek és jelentik liftek építésének a kötelezettségét. Erre a kérdésre olyan válasz nem adható, ami ebből következne
– mondta Tarlós István.
A népakaratot nem hagyhatja figyelmen kívül a főpolgármester – ez az ellenzéki képviselők véleménye.
Egyszerűen nem tudom elképzelni azt a helyzetet, hogy egy elsöprő erejű népszavazási akarat után ne legyen teljes körűen akadálymentesítve az M3 metró; lehet itt jogászkodni, de azt gondolom, hogy egy városvezetőnek, egy politikusnak felelőssége van ebben a kérdésben, hogy a népakaratot teljesítse
– vetette föl Csárdi Antal LMP-képviselő.
A főpolgármester a Római-part ügyéről szólva azt mondta: jól halad az Aranyhegyi-patak mentén az árvízi védmű kiépítése. Ezzel párhuzamosan felújítják a meglévő pünkösdfürdői földgátat, és a Nánási úton is lesznek korszerűsítések.
Még az sem zárható ki elméletileg – de ez egyébként nem a bizottság döntése, és nem is kérjük tőlük –, hogy így vagy úgy döntsenek. De felröppent az a hír, hogy teljesen még nem zárható ki: a parttal párhuzamos védműszakaszt talán meg sem kell építeni. Hangsúlyozom, ez nem egy döntés, és nem bizonyos, hogy így lesz
– hangoztatta Tarlós István.
A főpolgármester úgy látja, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezetőjét nem terheli felelősség azért, mert a Közbeszerzési Döntőbizottság 150 millió forintra bírságolta a vállalatot és a T-Systemst az elektronikusjegy-rendszer bevezetése miatt. A bizottság szerint ugyanis nem volt törvényes, hogy közbeszerzési eljárás nélkül újra azt a vállalkozást bízták meg, amelyik már az első verzióban súlyos hibákat vétett.
Azért mindent nem húzok magamra, tekintettel arra hogy a problémákról én is post festa kaptam tájékoztatást annak idején, ezért van ennek a cégnek egy felelős vezetője, nála tessék érdeklődni a részletekről. Ami azt illeti, pillanatnyilag, jelen állapotban, beszélve a felügyelőbizottság elnökével is, a vezérigazgató közvetlen felelősségét nem látom az ügyben
– mondta a főpolgármester.
Ennek ellenére a szocialisták azt kérik a főpolgármestertől, hogy menessze Dabóczi Kálmánt, a BKK vezérigazgatóját.
A BKK-nál az elmúlt 6-8 hónapban egymást érték a botrányok, a bedőlt, becsődölt elektronikus utastájékoztatási rendszertől, az automatabotrány, a jegyrendszerbotrány, az, hogy több ezer BKK-s és Mol Bubi-s utas adata szivárgott ki, és ennek volt, ha úgy tetszik, a koronája, a korrupciós koronája, hogy Dabóczi 150 milliós bírságot is inkább bevállalt, bevonzott a fővárosnak
– nyilatkozta Horváth Csaba MSZP-s képviselő.
A főpolgármester kevesebb hajléktalant akar látni a forgalmas budapesti aluljárókban, ezért speciális munkacsoportot állítottak föl, amelynek tanácskozásaira a rendőrség, az ombudsman és a Máltai Szeretetszolgálat is meghívást kapott.
Tekintse meg a sajtótájékoztatót!