2024. 04. 19. Péntek Emma napja
Jelenleg a TV-ben:

Hazahúzó

Következik:

Sissi zsiráfjától a biodómig 03:00

Szerződést bont a kormány az M4-es autópálya építőivel?

2015. április 4., szombat 17:32, frissítve: vasárnap 15:29

Szerződést bont az M4-es autópálya építőivel a kormány – a Népszabadság értesülése szerint. A lap azt írta: a döntést a hét közepén hozta meg a Miniszterelnökség. Az újság megtudta azt is, hogy már elkészült a 110 milliárd forintos beruházás semmissé tételéről szóló kormányhatározat tervezete is. A Miniszterelnökség illetékesének hivatalos közlése szerint ugyanakkor nincs még döntés a szerződés felmondásáról.

Tavaly szeptemberben jelentette ki a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője, hogy 2016 őszén átadhatják a forgalomnak az M4-es autópálya első szakaszát, amely Abonyt köti össze Fegyvernekkel. „Ütemterv szerint haladnak a munkálatok, a töltésépítéssel 22 százalékos készültségben áll a vállalkozó, 2016 őszére tervezik befejezni a teljes beruházást” – mondta Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője.


Arra utasították a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatóját, hogy azonnali hatállyal állítsa le az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építési munkálatait. Március 31-én jelentette be a Miniszterelnökség helyettes államtitkára Lázár János kancelláriaminiszter és Seszták Miklós fejlesztési miniszter döntését. Az építők másnap felfüggesztették a munkát, az államtitkár pedig nyilatkozott a Hír TV-nek. „Biztos, hogy torzók nem maradnak, tehát biztos, hogy az M4-es autópályaként vagy gyorsforgalmi hálózatként meg fog épülni a fejlesztési ciklusban” – mondta Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség helyettes államtitkára.

Eltelt néhány nap, és az államtitkár mást mondott. „Ebben a projektben csak akkor képzelhető el a jelenlegi formában a befejezés, amennyiben abban európai uniós források megjelennek, ellenkező esetben nem. Újra kell gondolni a projektet, hogy akár egy másik nyomvonalon, az M5-ös autópályához bekötve valósítsuk ezt meg” – fogalmazott Csepreghy Nándor.

A Népszabadság már azt is tudja, hogy az M4-es autópálya építőivel a kormány szerződést bont. Az újság azt írta: a döntést a Miniszterelnökség a hét közepén meghozta, a 110 milliárd forintos beruházás semmissé tételéről szóló kormányhatározat tervezete el is készült már. Hivatalosan arról sincs döntés, hogy az elvégzett munkát kifizeti-e a kormány. „Természetesen az vita tárgya, hogy a már elvégzett munkákkal mi a helyzet. Amennyiben igazolódik a kartellgyanú, akkor az felvet egyéb jogi következményeket. Amennyiben nem, akkor pedig egy teljesen más helyzetben vagyunk. Én azt gondolom, hogy a már eddig befejezett kivitelezési munkálatokra vonatkozóan a kormány azokat a munkákat, amiket leigazolt, azokat természetesen kifizeti.”

Az államtitkár az Európai Unióra hivatkozva emleget kartellgyanút, noha az M4-es autópályára Brüsszel nem adott pénzt. Az Európai Bizottság a magyar közbeszerzést nem kérdőjelezte meg, következésképp nem állapíthatta meg, hogy a pályázók egymással egyeztetve adták be árajánlataikat. Brüsszel azért nem támogatja a beruházást, mert ésszerűtlennek és feleslegesnek tartja.

Forrás: Hír TV

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!