Sokkolni fogja Budapestet a metrófelújítás
Hír TV
2017. október 19., csütörtök 18:51, frissítve: csütörtök 19:59
Tömött metrópótló és zsúfolt buszmegálló – csütörtökön reggel a Gyöngyösi utcánál kellett leállítani a hármas metrót, mert egy kocsi füstölt az állomáson. Éppen azon a szakaszon nem járt a metró, ahol november elejétől felújítás miatt amúgy is buszok közlekednek majd a metrószerelvények helyett.
A tervek szerint november 6-tól Újpest-Központ és a Lehel tér között nem jár majd a hármas metró. A BKV vezérigazgatója szerint komoly kihívás a járatok pótlása.
45 másodpercenként fogjuk indítani a csuklós buszokat csúcsidőben, fizikai képtelenség ennél gyorsabb követési távolságot tenni, egy lámpánál már így is összetorlódhatnak. Ez a 45 másodperces csuklós buszos indítás 60 százalék körül tudja elvinni a hármas metró utazóközönségét. Tehát nem lehet elszállítani csak a busszal, ezért sűrítjük a villamosokat, és lesznek alternatív útvonalak is az utazóközönségnek
– ismertette Bolla Tibor.
Tehát a legjobb esetben is csak az utasok valamivel több mint a fele fér majd fel a pótlóbuszokra. A buszsávokat már felfestették az érintett útszakaszokon, itt hamarosan dugók jöhetnek. Az a legnagyobb kérdés, hogy mekkora lesz a közúti dugó.
A Közlekedő Tömeg nevű civil egyesület állítja, több javaslatot is tett, de szinte semmit nem fogadott el a BKK és a főváros.
A metró északi szakasza lesz lezárva. Ezzel a szakasszal párhuzamosan van egy villamosvonal is, azt kellett volna a lehető legnagyobb mértékig sűríteni. De nem történt meg annak ellenére, hogy a BKK azt írta a honlapján, a fővárossal együtt mindent megtett a pótlás lebonyolításáért. Nem történt meg a sűrítés, továbbá számos alternatív útvonalon közlekedő járatot indítottunk volna, amely nem a hármas metróhoz, hanem a többi metróhoz szállítja az utasokat. Komplex, részletes javaslatokat tettünk
– jelezte Kelemen Tamás egyesületi tag.
A BKK vezetése ráadásul csak akkor támaszkodhat a pótlóbuszokra, ha lesz, aki vezeti azokat. A szakszervezet szerint ugyanis nincs elegendő sofőr, 300 járművezető hiányzik a rendszerből.
A hármas metró északi szakaszának felújítása 2018 végéig tart majd. Szakemberek szerint átlagosan 20-30 perccel hosszabb menetidővel kell számolniuk azoknak, akik a metrópótlókat veszik majd igénybe.