2024. 05. 06. Hétfő Ivett, Frida napja
Jelenleg a TV-ben:

Láncreakció

Következik:

Napi aktuális 05:00

Reklámadó: Egy újabb piacot alakíthat át a kormány kénye-kedve szerint

2017. május 3., szerda 20:00, frissítve: szerda 22:10

Európai Bizottsági bírálat miatt nyúl hozzá a reklámadóhoz a kormány – állítja az adóügyekért felelős államtitkár. Az ellenzék szerint azonban a hatalom arra játszik, hogy egy újabb piacon megint a saját érdekeire szabja a játékszabályokat. A reklámadó mértéke a tervezett 9 helyett 7,5 százalék lesz.

A reklámadó módosításáról szóló törvényjavaslat előterjesztője, Tállai András szerint a jogszabályra csak azért volt szükség, mert az Európai Bizottság kifogásolta az eredeti, 2014-es szabályozást. A bizottság megállapította, hogy a magyar reklámadó indokolatlan előnyben részesít bizonyos vállalkozásokat. Ezen viszont az újraszabott törvény sem változtatna.

„A jelentős reklámpiaci szereplőknek kiemelt szerepet kell vállalniuk a társadalmi közös terhek viselésében, miközben a kisebb vállalkozások adminisztrációs költségeit nem szabad növelni, mivel azok, ellentétben a bizottság nézetével, nincsenek azonos helyzetben a reklám közzétételi tevékenységből jelentős bevételre szert tevő versenytársaikkal. A törvényjavaslat értelmében, összhangban az uniós támogatási szabályokkal, a nettó árbevétel 100 millió forintig úgynevezett de minimis támogatásként mentes lesz az adó alól” – mondta Tállai András adóügyekért felelős államtitkár.

A módosítás az adókulcshoz is hozzányúlna. A kormány június 1-jétől 7,5 százalékra emelné a reklámadót a korábbi valamivel több mint 5 százalékról. Az MSZP szerint hiába csomagolja be a kormány a javaslatát az európai bizottsági bírálatba. Látható, hogy a piaci folyamatok önkényes befolyásáról szól az egész.

„Mi azt tartanánk jónak, ha ilyen szektoriális adó egyáltalán nem lenne. Ez egy agyrém. Most itt próbálkoznak mindenféle trükkökkel, egy rossz konstrukció mentén, aminek az az oka, hogy egyes cégeket agyon akarnak csapni a 9 százalékos reklámadóval” – mondta Józsa István országgyűlési képviselő.

A Jobbik vezérszónoka szerint az olyan javaslatok, mint a reklámtörvény most tervezett módosítása, szánalmas banánköztársasággá züllesztik az országot.

„Úgy viselkedik maga a kormányfő is, mint Rákosi Mátyás az ötvenes években. Úgy hogy igyekszik az ellenzéki hangokat elhallgattatni, kiirtani, az ellenzékieket megvásárolni, megfenyegetni, eltüntetni, és ilyen módon gondoskodni arról, hogy csak ők legyenek azok, akik a piacon meg tudnak jelenni” – mondta Volner János frakcióvezető.

Az LMP szerint a kormány most is visszaél a hatalmával. „A kormány ilyen gengsztermódszerekkel él a gazdaság és a társadalom maga alá gyűrése során, de tudniuk kell, ez egyáltalán nem természetes, hogy a választások során szerzett törvényhozói hatalmat arra használják, hogy harácsoljanak, leuraljanak mindent” – közölte Ikotity István országgyűlési képviselő.

A reklámtörvény tervezett módosítását korábban a reklámpiac szakmai szervezetei is kifogásolták, hangsúlyozva, hogy az riasztó terhet jelent a szektorra.

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!