2024. 11. 22. Péntek Cecília napja
Jelenleg a TV-ben:

Híradó

Következik:

Láncreakció 13:00

Próbaterhelést végeznek a hódmezővásárhelyi elkerülő-út körhídjánál

Hír TV

2018. február 10., szombat 13:30

Próbaterhelést végez a hódmezővásárhelyi elkerülő-út körhídjánál a Nemzeti Közlekedési Hatóság. A szakemberek azt mérik, hogyan reagál a monstrum a mintegy 240 tonna teherre. A 47-es főút 13 kilométeres szakaszát összesen 38 milliárdért építik meg. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. azonban továbbra sem árulja el, hogy mennyibe kerül az adófizetőknek az ország legnagyobb körhídja.

Hat darab, egyenként 40 tonnára rakodott teherautóval mérik a körhíd teherbíróképességét. A súlyos konvoly negyedóránként gurul néhány métert. A hódmezővásárhelyiek 20 éve várnak az elkerülőútra.

– Hódmezővásárhelyen naponta mintegy húszezer jármű halad át a 45-ös és 47-es főút miatt. A város húsz éve küzdött azért, hogy a hódmezővásárhelyi belterületekről a forgalmat az állam, amely az út kezelője elterelje. Most ez megtörténik – mondta Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter.

A körhíd építése egy vasút és egy bányató miatt indokolt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szerint. Kiss Boglárka szóvivő azt mondta: a tó feltöltésével lehetett volna elkerülni a körhíd megépítését.

– A számítások azt mutatják, hogy nem feltétlenül lett volna költségtakarékosabb az, hogy ha egy másik megoldás születik.
– Mi az oka annak, hogy nem közlik, hogy mennyi a körhíd része? Hiszen ilyen még nem épült Magyarországon, tehát elképzelhető, hogy a jövőben más is akar építeni. Hozzávetőleges összeget sem tudnak mondani?
- Nem.

A terheléses vizsgálat kiértékelése két hétig tart, utána részleges használatbavételi engedélyt adnak ki. Az elkerülőutat a körhíddal március 29-én adják át. Lázár János korábban azt mondta, húsvéti ajándékba kapják az elkerülőutat a hódmezővásárhelyiek.

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!