Nem tudni Orbán hezitálásának okát, szakértők átcsoportosítanák a forrásokat
Hír TV
2018. június 11., hétfő 19:06, frissítve: hétfő 20:12
„Gyorsforgalmi utak fogják összekötni Budapestet a megyei jogú városainkkal, autópályáink elfutnak az országhatárokig, és a gyorsforgalmi utakra 30 perc alatt az ország bármely pontjáról el lehet majd jutni” – optimistán tekintett a jövőbe a miniszterelnök a megválasztását követően. Múlt héten egy szűkszavú határozatban azonnal hatállyal felkérte az illetékes minisztert, hogy vizsgálja felül a tervezett autópálya-beruházásokat és készítsen jelentést a kormány részére.
„Legfeljebb arról lehet szó, hogy bizonyos dolgokat át kell terveznünk, mert az építőipar kapacitásai lehet, hogy limitálják ennek a létrehozását. De nagyon fontos az, hogy se forrást ne veszítsünk, se az eredeti céltól ne térjünk el” – mondta Palkovics László, innovációs és technológiai miniszter.
Azt sem tudni, hogy mely beruházásokat érinti a felülvizsgálat. Az LMP azt mondta, inkább alsóbbrendű utakra kéne irányítani az erőforrásokat.
„Mi bízunk abban, hogy a kormány egy racionális felülvizsgálatot hajt végre, összességében a gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztés tekintetében, hiszen a forrásokat az alsóbbrendű úthálózatra kell fordítani, ugyanakkor az rendkívül fontos, hogy az elmaradott, és az eddig el nem látott térségekben megvalósuljon a gyorsforgalmi úthálózatba való bekötés, és azt is indokolt feladatnak tartjuk, hogy a regionális központok, ilyen módon megyei jogú városok is kapjanak bekötést az autópálya hálózatba” – mondta Keresztes László Lóránd, a párt társelnöke.
A Hír TV-nek nyilatkozó szakértő szerint autópályából már elég van az országban, és jobban megtérülne ha kisebb utak karbantartására költené a pénzt a kormány.
„A belső utakra kellene költeni, azokra, amik a magyar falvakat, városokat összekötik egymással, mert azok között nagyon sok van, ami nagyon rossz állapotban van. És minden évben kevesebbet költ az állam ezeknek az utaknak a fenntartására, karbantartására mint amennyit a műszaki állapotuk szinten tartása igényelne. Vagyis ez azt jelenti, hogy ezek az utak évtizedek óta folyamatosan romlanak” – magyarázta Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport szakértője.
Autópályák jelenleg az Debrecen és Berettyóújfalu, valamint onnan tovább a román határig épülnek. Gyorsforgalmi út annál több, épül az M4-es Üllő és Szolnok között, az M30-as Miskolctól a szlovák határig, az M85-ös Csornától Sopronig, illetve az M8-as Körmendtől az osztrák határig.