2024. 03. 29. Péntek Auguszta napja
Jelenleg a TV-ben:

Radar

Nem tetszik a lakóknak az útépítés

2017. szeptember 15., péntek 19:47, frissítve: péntek 21:47

A lakók többsége ellenzi a Kispestet és Ferencvárost elválasztó erdő helyére tervezett kétszer kétsávos autóutat, az egyik érintett kerület polgármestere viszont megvárná a szakértői terveket. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közben arról tájékoztatta a Hír TV-t, hogy a pontos nyomvonal kijelölésére legkorábban 2018 nyarára kerülhet sor.

Egyelőre a kiserdő, de később egy kétszer kétsávos autóút választaná el a kispesti Wekerletelepet a szomszédos IX. kerületi József Attila lakóteleptől. Egy tervezet szerint az út a 2024-re tervezett Galvani-híd folytatása lenne, ami Észak-Csepelen keresztül kötné össze a Galvani út vonalában Dél-Budát.

„Én ellenzem, mert minél korosabb az ember, annál nagyobb nyugalomra vágyik. Most ez annyira fel fog minket kavarni ez az egész dolog, hogy nem szabad lenne, ezt az egész környezetet szétrombolni az én véleményem szerint” – mondta Sáboji Attiláné.

Míg a lakók többsége ellenzi a beruházást, az egyik érintett kerület polgármestere megvárná a szakértői terveket.

„Jó lenne, ha egy picit a szakmát engednénk ebben a kérdésben érvényesülni, és nem a politika által gerjesztett érzelmek kerülnének előtérbe. Nagyon fontos az számunkra, hogy a Határ út mentén élők, akik tényleg néhány méterre élnek védelem nélkül egy jelentős forgalmú út mellett, ők valamilyen megoldást kapjanak. Én azt mondtam, hogy ez a terv lehetőséget biztosíthatna erre, de még egyszer hangsúlyozom, a jelentős fakivágást Kispest önkormányzata sem támogatja” – nyilatkozta Gajda Péter, Kispest polgármestere.

Az egyik környezetvédő szervezet szerint már így is kevés a zöld felület a fővárosban.

„A Greepeace Magyarország a Határ úti kiserdővel kapcsolatban is azt nehezményezi, hogy mindig a zöldterületek a vesztesek sajnos ebben az országban. Ez borzalmas dolog. Nagyon kevés a zöldterület Budapesten is. Az egy főre jutó zöldterület nagysága 6 nm körül van, amit legalább másfélszeresére kellene növelni, új közparkokat, erdőket létrehozni, ehelyett ez történik” – mondta Gadó György Pál, a Greenpeace zöldterületi kampányfelelőse.

Az Együtt elfogadhatatlannak tartja a tervezetet, mivel az szerintük figyelmen kívül hagyja a főváros rendezési elveit és a környéken lakók életkörülményeit.

„Az, hogy végül megépítik-e ezt a kétszer kétsávos utat ennek az erősávnak a helyén, ami gyakorlatilag Budapest utolsó egybefüggő erdeje, és nem is lehetne pótolni, hiszen a fővárosban nincs olyan terület már, ahová erdőként ugyanazon a helyen azonos négyzetméterben lehetne pótolni, így gyakorlatilag mindenféle rendezési tervet, jogszabályt, építési szabályzatot felrúgva valósítanék meg ezt az utat, ez teljességgel elfogadhatatlan” – véli Baranyi Krisztina környezetvédelmi szakszóvivő.

A VIII. kerület fideszes polgármestere, Kocsis Máté szerint a beruházás több tízezer lakó környezetét tenné tönkre, és felszámolnának a fővárosban egy olyan 22 hektáros zöldfelületet, amit nem lehetne pótolni. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közleménye szerint a végleges nyomvonal kijelölése még nem történt meg, az legkorábban 2018 nyarára készülhet el.

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!