Nem mindennapi: egymást segítik, hogy senki ne menjen tönkre
Hír TV
2018. július 14., szombat 15:36, frissítve: szombat 16:17
A tulajdonos mellett csak egy dolgozó bérét termeli ki a szegedi Kék Elefánt kávézó. Ha az egyikük nem tudott dolgozni, a másikra hárult minden feladat. Eddig. Egy új kezdeményezésnek köszönhetően ma már gyorsan jön a segítség. Egyelőre 21 főt tartalmaz az adatbázis, a beugrás a szomszéd vendéglátóshoz önkéntes alapú.
„Hogyha valakinél esetleg valamilyen nem várt esemény történik, baleset vagy betegség miatt az egyik kolléga nem tud bemenni, és emiatt a napi nyitás esetleg veszélybe kerül, akkor felhívja a kollégákat vagy a másik vállalkozót, ki tud esetleg segíteni szabadidejében. Hogy nyilván a saját működésük ne kerüljön veszélybe. És ha ez megoldható, akkor segítünk egymás problémáján” – magyarázta Balla Máté, a Kapca Kávézó és Bisztró tulajdonosa.
Megváltozott fogyasztói szokások, a fizetőképes kereslet és a képzett munkaerő hiánya miatt húzta le a rolót több szegedi étterem a közelmúltban. A legnagyobb probléma a munkaerőhiány, ami a jól menő vendéglátóegységeket is fenyegeti.
„Hatalmas a munkaerőhiány, ami még nem ért utol bennünket hál' Istennek. Viszont érezzük azt, hogy erre reagálnunk kell, föl kell készüljünk, hogy előbb-utóbb nálunk is bekopogtathat a munkaerőhiány. Ezért kezdtünk el beszélgetni erről, először is a tulajdonostársaimmal, Vas Melindával és Tatár Tibivel. Majd utána Máté, a Kapca tulajdonosa megszólított, hogy nem kezdünk-e el közösen gondolkodni” – mondta Talmácsi Ádám, az A2 Gastro Caffe társtulajdonosa.
A vendéglátósok hosszú távon is szeretnék megoldani a munkaerő-problémákat. A következő hetekben azt tesztelik hogy Szegeden hányan csatlakoznának a kezdeményezéshez. Ha beválik, akkor nagyobb adatbázist hoznának létre.