2024. 04. 20. Szombat Tivadar napja
Jelenleg a TV-ben:

Sajtóklub

Következik:

Célpont 09:05

Mikor fogynak el a kátyúk Magyarországon?

2015. április 1., szerda 10:30, frissítve: szerda 10:52

A hazai utakon majdnem minden harmadik autót érhet kár kátyú miatt. A biztosító azonban nem köteles fizetni, ha a káreset olyan szakaszon történik, ahol tábla jelzi a kátyúveszélyt, illetve sebességkorlátozás van érvényben. A Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója szerint 2015 óta folyamatosan javul Budapest közúthálózatának minősége.

A biztosítók néhány éve vezették be a minicasco terméket, de a kátyú okozta kárra biztosító csak bizonyítottság esetén fizet. A baleset után érdemes akár több fényképet is készíteni a helyszínről és az autóról, és ha voltak tanúk, az ő elérhetőségüket is jó felírni. Ha az autós bizonytalan vagy nagyobb a kár, akkor mindenképpen tanácsos rendőrt hívni. A rendőrségi jegyzőkönyv nagyon fontos dokumentum lehet a bizonyítás során. „Kátyúbiztosításra abban az esetben, hogyha az autós rendelkezik kátyúbiztosítással, ez a biztosítási szerződésdíjjal fedezve van illetve ha bizonyított, hogy a beleset ott történt és megtörtént. Ebben az esetben fizet a biztosító a kátyúbiztosítási szerződésre” – mondta Gilyén Ágnes, a Magyar Biztosítók Szövetségének kommunikációs főosztályvezetője.

A felmérések szerint a hazai utakon majdnem minden harmadik kocsit érhet kár kátyú miatt. Az első negyedév pedig a főszezon, ilyenkor történik az esetek 60-70 százaléka. Gilyén Ágnes arra is felhívta a figyelmet, hogy ha a káreset olyan szakaszon történik, ahol tábla jelzi a kátyúveszélyt, illetve sebességkorlátozás van érvényben, amit az autós nem tart be, akkor ebben az esetben ezt a kifizetést a biztosító megtagadhatja.

A Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója szerint a folyamatos útfelújítások miatt 2015 óta folyamatosan javul Budapest közúthálózatának minősége, a kátyúk mennyisége időjárásfüggő, de nagyjából az előző évivel azonos szinten van. A feladatra a BKK-Közútnak egy évben 400-500 millió forint áll a rendelkezésére, ebből 2015-ben csaknem 25 ezer kátyút szüntettek meg. „Kezeljük a kátyúhelyzetet. Naponta járja BKK közúthálózat szolgálat a fővárosi úthálózatot. A fővárosi burkolt úthálózat mintegy 5500 kilométeréből 1500 van fő és tömegközlekedési hálózaton. A feladatokat a BKK-Közút Zrt. látja el, gyakorlatilag naponta 24 órában kátyúzunk” – közölte Almássy Kornél, a BKK-Közút Zrt. vezérigazgatója.

A veszélyesebb szakaszokon ugyan télen is végeznek javítási munkákat, úgynevezett hidegaszfaltozást, de ez csak átmeneti megoldás. Tavasszal hengerelt, öntött aszfalttal is tudnak dolgozni, és speciális infrakátyúzási technikát is alkalmaznak.

Forrás: Hír TV

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!