Még drágább lehet a taxi
Hír TV
2018. április 22., vasárnap 18:03, frissítve: vasárnap 18:33
Szerdán dönt a Fővárosi Közgyűlés arról, hogy drágább lesz-e taxiba ülni Budapesten. Ha megszavazzák az emelést, akkor a jelenleg 450 forintos alapdíj júliustól 700 forintra emelkedne, a kilométer díj 20 forinttal lenne drágább, 280 helyett 300 forint, a várakozás díja pedig 75 forintra nőne a jelenlegi 70-ről.
Egy budapesti taxis azt mondja: nagy szükségük van az emelésere.
Szerintem már egy másfél, két éve indokolt lett volna, annyira elszaladtak a biztosítási árak, a szerviz árak, meg hát ugye kénytelenek vagyunk beruházni egyre drágább autóra, aminek az árszínvonala azért nyugat-európai, nem kelet-európai
- mondta Szabó József.
Az Országos Taxis Szövetség elnöke is a szervízdíjak drágulásával és a berendezések üzemeltetésének többletköltségeivel magyarázza a tarifaemelés szükségességét. Metál Zoltán ugyanakkor nem tart attól, hogy kevesebben hívják majd őket.
Ennek a mértéke még ha 10%-ról beszélünk, oly mértékben csekély az igénybe vett fuvarárakhoz képest, hogy én azt gondolom, hogy az a 3-400 forint, ami egy átlagút folyamán meg fog jelenni a fuvardíjban, ezt nem igazán fogja érinteni ez a fajta veszély fogalma. Az utasok ennél nagyobb áremelést már 2013-ban elviseltek és nem, hogy csökkent volna a fuvarszám, hanem azóta is folyamatosan emelkedett - mondta a szervezeti elnök.
A közgyűlés DK-s képviselője nemmel szavaz a szerdai ülésén. Gy. Németh Erzsébet szerint nincs szükség ilyen mértékű áremelésre.
A Demokratikus Koalíció képviselői nem fogják megszavazni, nincs ekkora tarifaemelésre szükség. Én azt gondolom, hogy Tarlós István semmi mást nem csinál, mint a taxislobbi nyomásának enged, amikor egy ilyen hatalmas áremelést terjeszt be a Fővárosi Közgyűlés elé
- mondta Gy. Németh Erzsébet, a párt fővárosi képviselője.
Nemmel szavaz szerdán a fővárosi LMP is.
Mindenkinek a figyelmébe ajánlanám, hogy korábban, amikor az összes piaci faktort megkerülve a kormány hatósági árazást vezetett be, az a hatósági ár már kellően magas volt, sem az olajár, sem semmi nem indokolja a taxi áraknak az emelését. Az a helyzet, hogy ehelyett, ami segítene a tisztességes taxisoknak az sokkal inkább az lenne, hogyha azokat a taxisokat, akik nem a szabályokat követik, jobban tudnák ellenőrizni
- véli Ungár Péter, a párt elnökségi tagja.
A Budapesti Közlekedési Központ egykori vezetője is fontosabbnak tartaná például a taxis hiénák kiszorítását a piacról.
Az előzetes hatásvizsgálat szerint az utasok várhatóan 1-2 hónap alatt beletörődnek az új árakba. A szervezetek úgy számolnak, hogy a drágulás miatt csak az első hetekben csökken majd kismértékben az utasforgalom.