2024. 12. 18. Szerda Auguszta napja
Jelenleg a TV-ben:

Vezércikk

Következik:

Híradó 22:10

Már dolgoznak Lázár tramtrain-jén

Hír TV

2018. május 13., vasárnap 07:47, frissítve: vasárnap 10:26

Már a vágányépítést készítik elő a tramtrain, azaz a Szeged és Hódmezővásárhely közötti vasútvillamos vásárhelyi szakaszán. A síneket június végén kezdhetik lehelyezni, ezután kezdődik az 5 megálló építése. A mintegy 80 milliárd forintos beruházás során felújítják a Békéscsabáig tartó vasutat is. A fejlesztésről Kósa Lajos korábban azt mondta, hogy 100 milliárd forintot is megérne.

Hódmezővásárhelyen 3 és fél kilométer hosszan épül vasúti pálya, Szegedig pedig 21 kilométernyit alakítanak át a tramtrainhez. Másfél évig csak buszok járnak a két város között.

 „A Strabag a főkivitelező felvonult, a város több fontos közlekedési útját le kellett zárni. Félpályás útlezárások vannak. A helyi közlekedést ez megnehezíti, de a következő másfél év alatt terv szerint meg fog valósulni a beruházás. És ezek a közlekedési fennakadások a következő 3 illetve 6 hónapban még mindig jellemzőek lesznek Hódmezővásárhelyen” – ismertette Márki-Zay Péter polgármester.

Az építkezést nehezíti, hogy a szabályozás sok esetben a kivitelezéssel párhuzamosan készül.

 „Mind a hódmezővásárhelyi, mind a nagyvasúti szakaszon pillanatnyilag a kivitelezők az ütemezésnek megfelelően haladnak. Itt egy nagyon bonyolult egyeztetési láncolat van, itt a MÁV-val kell sok mindent leegyeztetni, és Magyarországon ez az első ilyen típusú beruházás, így nagyon sok mindenre nincsenek szabályzatok, nincs szabványok, ezeket is vele párhuzamosan kell elkészíteni a kivitelezőknek és a beruházónak” – fogalmazott a városfejlesztési irodavezető, Mucsi László.

Lázár János a Facebook-oldalára feltöltött videóban arról beszél, hogy a vásárhelyiek már 2020-ban 2030-ban érezhetik magukat a Brüsszel által támogatott fejlesztéssel.

„Munkatársaimmal nagyon sokat dolgoztunk azon, hogy először meggyőzzük a hódmezővásárhelyieket, hogy az ötlet jó, hogy aztán meggyőzzük a szegedieket, hogy támogassanak a szegedieket, működjünk együtt, hogy meggyőzzük a budapestieket és a kormányban dolgozókat, hogy segítsék, finanszírozzák ezt a programot, és végül, hogy megnyerjük Brüsszel támogatását annak érdekében, hogy ez a program megvalósulhasson” – mondta a politikus.

Hódmezővásárhelyen 2019 második felében fejezhetik be az építkezést, az első tramtrain 2020-ban szállíthat utasokat Szegedre. Jelenleg naponta legalább 8 ezer ember ingázik a két város között, ez a szám 10-12 ezerre növekedhet. A becslések szerint 60-70 százalékuk választja a kötött pályás közlekedést.

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!