2024. 11. 22. Péntek Cecília napja
Jelenleg a TV-ben:

Napi aktuális

Következik:

Vezércikk 21:10

M4: várnak a torzók, Lázár érdemben nem nyilatkozott

2015. július 2., csütörtök 18:30, frissítve: csütörtök 19:31

Már hónapok óta állnak a betontorzók az Alföldön az M4-es autópálya építésének leállítása miatt. Az Abony és Fegyvernek közti szakaszon eddig elkészült munkálatok állagmegóvásáról sem a kancelláriaminiszter, sem a térség országgyűlési képviselője nem tudott érdemi információt nyújtani. A szakaszon sztráda helyett egy olcsóbb, de veszélyesebb autóút épülhet.

Tavaly tavasszal még levélben védte, idén viszont már drágállta az épülő M4-es autópályát a kancelláriaminiszter. „Az mégsem normális dolog, hogy magyar adófizetői pénzből egymilliárd forint helyett négymilliárd forintért épüljön egy kilométer út” – mondta Lázár János.

Áprilisban állították le az építkezést, a torzók azóta állnak. A sztrádából autópálya lesz, melynek kivitelezésére új pályázatot írnak ki. Addig azonban a kormánynak kell gondoskodnia az állagmegóvásról. Monor és térségének kormánypárti képviselője azonban nem tud a részletekről. „Nyilván a kormány megoldja a jelen pillanatban felfüggesztett autópálya-építés folytatását, illetve az ahhoz kapcsolódó összes feladatot” – mondta Pogácsás Tibor.

Az állagmegóvás költségeiről pontos összeget a kancelláriaminiszter sem mond, ahogy nem közölt részleteket a korábbi beruházókkal való elszámolásról sem.

– A híd előtt és a híd után az útnak eredeti nyomvonalon kell haladnia és azt lehetőség szerint sürgősen folytatni kell, mint ahogy az egészet két éven belül le kell zárni. Erről vannak kormánydöntések.
– Elszámolás?
– Ebből következik, hogy az elszámolást is igyekezni kell megejteni.
– Ez mennyi időt vesz igénybe, hiszen most július van.
– Ezt nem tudom megmondani Önnek.

Csak annyi biztos, hogy sztráda helyett autóút lesz az M4-es, aminek a kivitelezése olcsóbb. Egy közlekedésmérnöki kutatás szerint azonban a 2×2 sávos gyorsforgalmi út veszélyesebb, mint az autópálya, főleg ha hiányzik az elválasztósáv. A baleseti statisztikák szerint a sztrádákon harmadannyi baleset történik. „A baleseti kockázat, illetve a beruházás vonzásképessége mindenképpen jobb lesz a mostanihoz képest, úgy gondoljuk” – mondta Czerván György agrárgazdaságért felelős államtitkár.

Az Abonyt Fegyvernekkel összekötő szakasz a kormány tervei szerint 2018-ra készülhet el.

Forrás: Hír TV

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!