M4: értetlenül állnak a kormánydöntés előtt
Sajtóértesülések szerint Brüsszelben nem folyik semmilyen vizsgálat, mégis az Európai Bizottságra hivatkozott a Miniszterelnökség helyettes államtitkára, amikor bejelentette, hogy kartellezés gyanúja miatt a kormány leállítja az M4-es autópálya építését. Csepreghy Nándor azt is mondta, ha beigazolódik a gyanú, akkor az Európai Bizottság pénzügyi szankcióját a beruházásban részt vevő vállalkozásoknak kell viselniük.
„Minden ilyen és hasonló esetben egyformán jár el a kormányzat. Kivizsgálunk minden csalásra utaló ügyet, pályázatot, hiszen a lehető legkörültekintőbben kell gazdálkodnia minden minisztériumnak és állami szervezetnek, amely közpénzeket kezel. Fontos azonban leszögezni, hogy egészen addig, amíg a vizsgálat nem igazolja az Európai Bizottság felvetését, addig a kormányzat nem tör pálcát senki felett” – mondta a helyettes államtitkár.
Az M4-es autópálya kivitelezői értetlenül állnak a kormánydöntés előtt. Közleményükben azt írták, sosem volt uniós pénz a beruházásban. Magyarország 2013-ban benyújtott kérelmét az Európai Bizottság ugyanis nem hagyta jóvá, ezért idén január óta az építkezést a központi költségvetésből finanszírozta a kormány.
„Amikor 2013-ban az Európai Bizottság azt mondta, hogy nem fogadja el nagyprojektként, akkor ennek indoka az volt, hogy nem ért egyet ennek a beruházásnak a megvalósításával. Ha a kormánynak nem lett volna szándéka ezt uniós forrás terhére elszámolni, akkor nem kezdte volna meg a projekt átdolgozását, hanem elfogadta volna a bizottság döntését és az egészet lefinanszírozta volna hazai alapon. Amikor megindult a tárgyalás arról, hogy átdolgozzuk ezt a projektet, akkor ez csak úgy történhetett meg, hogy ebbe bevontuk az Európai Unió szakértőit is” – fogalmazott Csepreghy Nándor helyettes államtitkár.
Csepreghy egyébként a szóban forgó kartellgyanútól függetlenül elmondta azt is, hogy az Európai Bizottság Csalás Elleni Hivatala mintegy 50 magyarországi beruházást vizsgál, ezek értéke csaknem 500 milliárd forint.
Forrás: Hír TV