2024. 11. 22. Péntek Cecília napja
Jelenleg a TV-ben:

Vezércikk

Következik:

Híradó 15:00

„Inkompetens emberek luxusvacsorái helyett, fizetőképes piacra lenne szükség”

Hír TV

2018. június 8., péntek 17:40, frissítve: péntek 18:02

A februári Magyar Közlönyben hozta nyilvánosságra a kormány, hogy a magyar divat és design megsegítésére céget alapít 300 millió forintból. A nonprofit vállalat a Magyar Turisztikai Ügynökség alá tartozik majd, az országmárka kidolgozására pedig 1,9 milliárd forintot kaptak. A Jobbik országgyűlési képviselője korábban Reggeli Járat című műsorunkban azt mondta, a kormány újabb csatornán lapátolja ki a közpénzt.

„Egyszerűen csak valakiknek pénz kell, és ezzel a módszerrel kapják meg. Vagy valakiknek vállalkozás kell, akik a hatalom közelében élnek, tevékenykednek, és ez egy kifizetőhely lesz” – fogalmazott Varga-Damm Andrea országgyűlési képviselő.

A divat és designépítési struktúra kidolgozásáért felelős pozíciókat Orbán Ráhel ismerősi köreiből töltötték fel. A miniszterelnök lánya papíron a Magyar Turisztikai Ügynökség tanácsadója, az idei Fashion Week előtt pedig szűkkörű vacsorát rendeztek az 5. kerületi Ybl-palotában. A 24.hu beszámolója szerint a főasztalnál Orbán Ráhel, Rogán Cecília és Szivek Norbert, a magyar nemzeti vagyonkezelő vezére is helyet foglalt.

„Erről a mostani kezdeményezésről, amit olvashattunk az újságban, semmi ilyesmi nem derült ki, csak az, hogy jóízű vacsorákat fogyasztanak el fényűző helyeken abszolút inkompetens emberek, és a semmiről beszélgetnek. Nem gondolom, hogy felülről kéne belenyúlni direktívákkal, meg előírásokkal, meg szabályokkal, meg kegyeket gyakorolni ahhoz, hogy valaki sikeres legyen” – nyilatkozta Herczeg Zoltán.

A divattervező szerint kiszámítható és kifizethető adópolitikára, valamint fizetőképes piacra lenne szükség. „Külföldön, az én tudomásom szerint senki nem a politikus hátán lovagol föl, persze csak ha nem Törökországot meg Oroszországot vesszük, ott lehet, hogy ez divat, de a fejlett nyugati demokráciákban a tehetség a divat, a hozzáértés a divat, az ízlés a divat, a szekértelem a divat, az alázatos munka a divat, és az, amit a fogyasztó és a kereskedő észrevesz, hogy van benne ötlet, van benne fantázia, van benne energia, van benne talentum, van benne tehetség, ezt díjazza a piac. Senkit sem érdekelnek a felülről irányított, kommunista rendszerben, diktatórikus módon működtetett vállalatok, cégek és országok. Ez nevetséges és szánalmas” – tette hozzá Herczeg Zoltán.

Az áprilisi vacsorán egyébként Orbán Ráhel saját telefonján mutatta meg a nagyközönségnek a legújabb, Magyarországot népszerűsítő imázsfilmet. A film reklámozására a CNN-nek 1,3 milliárd forintot fizettek ki. Az egyperces videót a Graphasel Design Studio készítette. Ugyanez az ügynökség tervezte a 2017-es vizes vb, a 2024-es olimpiai pályázat, és Vajna Tímea fánkozójának arculatát is.

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!