2020. szeptember 20.,
vasárnap, Friderika napja

Füstokádó buszok keserítik meg a Margitszigetre kilátogatók életét

Hír TV

2018. július 26., csütörtök 11:57

Füstokádó buszokat közlekedtet a BKK a Margitszigeten, pedig ide elsősorban a jó levegő miatt járnak a budapestiek. Leginkább az edzéseiket végző kerékpárosok szenvednek a rossz állapotú buszoktól, de egyelőre esély sincs a leromlott fővárosi buszflotta megújítására.

A fővárosiak elsősorban a jó levegő miatt használják a szigetet, sokan járnak ide futni és kerékpározni is. Mégis füstöt eregető BKV-buszok nehezítik a dolgukat.

„Mögöttük nem lehet menni szinte, mert egyszerűen megfullad az ember” – panaszkodott egy kerékpárversenyző, Csengői Bálint, aki naponta szembesül a budapesti buszok lerobbantságával.

Nyáron hétköznap 6-7, hétvégente pedig 4-5 percenként követik itt egymást a járatok, így jó eséllyel mindig van legalább egy busz a szigeten.

„Szoktam itt tekerni a szigeten, és hát nem kellemes, amikor beállsz egy busz mögé. ilyenkor vagy megvárom, hogy egy kicsit előrébb menjen, vagy, mondjuk azért általában meg lehet őket előzni, mert elég közel vannak a megállók, annyira azért nem sietnek” – mondta Hédery Antal.

A Közlekedő Tömeg Egyesület alelnöke szerint a BKV nem szándékosan irányítja a Margitszigetre a füstokádó járműveket. Egyszerűen nem foglalkoznak vele a menetrend írásánál. És hiába az egységes műszaki elvárások, az, hogy egy busz milyen állapotban van, attól is függ, melyik garázshoz tartozik.

„Vannak bizonyos garázsok, amelyek látszólag jobban tartják karban a járműveiket, mint más garázsok, például azok a járművek, amelyek a Margitszigeten járnak, azok Kelenföldhöz tartoznak, látszik, hogy milyen állapotban vannak” – nyilatkozta Kelemen Tamás.

Bár a Margitszigeten a leglátványosabb a levegőszennyezés, a város többi vonalán is rendszeresek a már inkább kohószökevénynek, mintsem színvonalas járműnek nevezhető buszok. Utoljára 2017-ben érkezett 800 új jármű Budapestre, azóta csak használtakra volt pénze a BKV-nak, amely összesen 1380 buszt közlekedtet. A 3-as metró felújítása és az 1-es villamos meghosszabbítása miatt 30-40 éves járműveket is visszaállítanak a forgalomba pótlóbuszként.

„A BKK állítása szerint, és ez nagyjából teljesülni is szokott, már csak alacsonypadlós buszok kellenek az alapmenetrend biztosításához. Ha van egy ilyen villamospótlás, ahhoz több busz kell, ilyenkor forgalomba állnak a régebbiek is” – tette hozzá Kelemen Tamás.

A fővárosi tömegközlekedését szervező Budapesti Közlekedési Központot és a BKV-t a Hír TV hiába kereste.