2020. október 23.,
péntek, Gyöngyi napja

„Ez maga a legalizált lopás”

2017. május 26., péntek 21:47, frissítve: péntek 22:46

Legalizált lopásnak minősítette az LMP társelnöke a Magyar Villamos Művek reklámkiadásait. Szél Bernadett szerint az állami cég hirdetései a kormánypárti sajtó finanszírozását szolgálják.

„A pénzekről a Fidesz-közeli oligarchák rendelkeznek, miután megkapják média- és reklámkiadás formájában” – mondja Szél Bernadett. Az LMP közérdekűadat-igényléssel jutott hozzá a Magyar Villamos Művek tavalyi és idei reklámkiadásaihoz. Az állami cég egyeduralkodó, versenytársa nincs, mégis elköltött 2,8 milliárd forintot önmaga népszerűsítésére.

„Minden egyes szám, amely benne szerepel, gyakorlatilag a legalizált lopás. Olyan tételek, olyan számok, amelyek az adófizetők megkárosításával jár együtt. A Fidesz számtalanszor leszavazta már az LMP-nek azt a törvényjavaslatát, amely arról szól, hogy monopolhelyzetben lévő állami vállalat ne tudjon ilyen hirdetéseket csinálni, mert láthatóan ez arról szól, hogy kistafírozzák a saját barátaikat, háttérembereiket. A mi adatkérésünkre adott válasz egyértelműen bizonyítja: pontosan erről van szó. Ez maga a legalizált lopás” – jelentette ki az ellenzéki párt társelnök-frakcióvezetője.

Az MVM a vissza nem térítendő támogatásokkal sem fukarkodik. A Békemeneteket szervező Civil Összefogás Fórum 0,5 milliárd forintot kapott tavaly az állami társaságtól. A budapesti olimpiai pályázatot előkészítő cég, a Budapest 2024 Zrt. tízszer ennyit. Az olimpiai pályázatot azóta visszavonták, az 5 milliárd forint sorsa egyelőre ismeretlen.

A Budapest 2024 Zrt. a Hír TV-nek letagadta az MVM-mel kötött támogatási szerződést.

Az Igazságügyi Minisztérium céginformációs adatbázisában megtalálható a Magyar Villamos Művek 2016-os beszámolója, abban pedig az 5 milliárdos támogatás. A vállalat válaszra sem méltatta a Hír TV-t.

2015-ben az állam 2,6 milliárd forinttal járult hozzá a televíziók reklámbevételeihez. 2016-ban ez az összeg 6,3 milliárd forintra hízott. Tavaly már Andy Vajnáé volt a TV2. A televíziós reklámtortáról az egyik nemzetközi tanácsadó cég készített felmérést a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének megbízásából.