2019. június 26.,
szerda, János, Pál napja

Elkezdődött a kampány, itt az ígéretcunami

Hír TV

2018. január 23., kedd 20:06, frissítve: szerda 19:12

Kereszténydemokrata politikus kampányába segített be a MÁV egyik vezetője. Rétvári Bence emeletes vonatot ígért a Dunakanyar lakóinak.

Stadiont Vácra! – ez az üzenet fogadta Rétvári Bencét a város vasútállomásán. A kereszténydemokrata politikus új fiú a Pest megyei városban, ahol őt indítják a kormánypártok a választáson a visszavonuló Harrach Péter helyett. Korábban krumplit osztott, most pedig – a MÁV egyik vezetőjének társaságában – emeletes vonatot ígért a Budapestre ingázóknak.

Ez az egyik leginkább kihasznált járat, itt van leginkább szükség fejlesztésekre – mondják, ám az önkormányzati választás is megtörténik, mire a Stadler-vonatokat hadrendbe állíthatják. 2019 végén közlekedhetnek csak menetrend szerint.

A szerelvények részben Magyarországon készülnek. Azok az InterCity-kocsik viszont száz százalékban magyar gyártásúak, amelyekből száz darabot készíthet a MÁV, kormányzati támogatással. A sorozatgyártás tavaly elkezdődött.

– Ennek a húsz kocsinak a gyártása már folyik a szolnoki üzemünkben. Az első kocsit ez év márciusában, áprilisában fogjuk üzembe helyezni. Hátravan még néhány hatósági vizsgálat. Ennek a húszdarabos szériának a teljes átadása még ez év decemberéig meg kell hogy történjen – mondta Csépke András, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója. Véleménye szerint az InterCity-program minden erejüket leköti.

– A MÁV-Start valamennyi erőforrása ezen dolgozik.

– Tehát szakmailag képesek volnának rá, hogy elővárosi vonatokat is tervezzenek?

– Nincs rá kapacitásunk.

– De ha lenne kapacitásuk?

– Hát, ha lenne…

Magyarország az IC-kocsik mellett földalattit és fogaskerekűt is gyártana. Tavaly fogadta el a kormány a kötöttpályásjármű-gyártás cselekvési tervét. A piacszerzés a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. (MNKH) feladata. Az állami cég vezérigazgatója azt állítja, hogy a munkát elvégezték, de konkrét megállapodásokról nem beszélt.

– Több száz cégről beszélünk, mert önmagában mint termék ez nem értelmezhető. Én nem emelném ki egyiküket sem, mert ahhoz, hogy egyébként ez versenyképes ágazat legyen, , hogy versenyképes termékkel tudjunk majd a külpiacokon megjelenni, sok kis „alkatrészre”, sok kis kapcsolódó szolgáltatásra van szükség – mondta az MNKH vezérigazgatója, Ducsai-Oláh Zsanett.

A 40 darabos Stadler-flotta első 11 szerelvénye több mint 60 milliárd forintba kerül.