Eljöhet az idő, amikor nem férünk fel a buszra a reggeli csúcsban
Hír TV
2017. december 23., szombat 22:30, frissítve: szombat 22:41
72-es busz érkezett a budapesti Arany János utcai megállóba. Csakhogy ilyen számmal nincs busz, trolit pótoltak vele. Valamiért nem tudták elindítani a következő menetrend szerinti járatot. Az általunk megkérdezett utas szerint ez nem ritka a vonalon.
– Mikor, milyen időszakban fordul elő?
– Hát a kritikus időszakban, pont a hétvégén.
Hasonlóan a 76-os trolinál is maradtak ki járatok.
„Sok az utas, nem férsz fel. És aki kétkezi, fizikai munkás ember, hátizsákkal, táskával, szerszámokkal jön-megy, az meg aligha fér fel. 10-20 perceket kell várni, amíg jön egy igazi troli, amire felférsz” – panaszkodott egy másik utas.
A Közlekedő Tömeg nevű civil szervezet szúrta ki a BKK hivatalos, járművek pozícióját nyilvántartó internetes felületén, hogy az elmúlt hetekben több járat is kimaradt. Minden oszlop egy járműhöz tartozik. A szürke vonal a tervezett menetrendet jelzi, a piros a jármű tényleges elindulását. Ha színes vonal fedi a szürkét, akkor a járat teljesítette az utat, ha nem, akkor az utasok hoppon maradtak, mert nem jött a busz.
„Lényegében decemberben mindennap egy százalék feletti menetkimaradás volt. Ez ugye azt jelenti, hogy legalább több ezer utas volt érintve ritkább közlekedés és zsúfoltabb járatok által. Ha nem avatkoznak közbe, akkor a jövő hónapban két százalék lesz, aztán három. És szép lassan eljutunk oda, hogy nem lehet majd felférni reggel munkába menet a buszokra” – mondta Kelemen Tamás, a Közlekedő Tömeg Egyesület elnöke.
A járatkimaradások oka a kevés járművezető, amit béremeléssel kellene orvosolni a szakszervezet szerint.
„250-300 kolléga hiányzik a rendszerből csak az autóbusz-vezetői soron. Az is ezt mutatja, hogy a decemberi hónapban a szabadnapok felét elvették egyes járművezetőktől vagy szinte a járművezetők többségétől, tehát van, aki hat szabadnapon is bejön dolgozni, mert egyszerűen nincs megfelelő munkaerő, rengeteg a túlóra, és úgy látszik, hogy ez januárban is így lesz” – mondta Nemes Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke.
A Budapesti Közlekedési Központ viszont tagadja, hogy gondok lennének. A Hír TV kérdésére azt válaszolta, hogy a társaságnál nincs olyan járművezető-hiány, amekkorát ne tudnának pótolni.