Egyre jobban szeretünk a neten vásárolni
Hír TV
2018. július 19., csütörtök 11:48, frissítve: csütörtök 13:19
Ma már szinte minden beszerezhető a netről, és egyre többen választják a vásárlás kényelmes módját. Magyarországon a ruha- és az élelmiszerrendelés van leginkább felfutóban, és a kereskedők tartós növekedéssel számolnak. Az egyik internetes áruház igazgatója a kényelmi szolgáltatásokon sok múlik.
Mondjuk más időben szállítunk, este, otthon van. Nemcsak kiszállítunk, át lehet venni akár személyesen is, ezeket nagyon szeretik a magyar vásárlók. Illetve azokat, amik megkönnyítik a szolgáltatást és gyorsabb lehet. Megjegyezzük, hogy miket nézegetett, meg tudjuk mondani, ajánlani tudunk neki termékeket, hogy neki - az eddigi nézegetéseiből - vagy vásárlásából nagyon releváns lehet
- mesélte Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezető igazgatója.
Aki fejleszt, annál többet költenek - mutatja egy friss felmérés, amelyet egy webkereskedelemmel foglalkozó tanácsadó cég készíttetett. A kutatásban nagyjából 900 webáruház tulajdonosa vett részt. A legelterjedtebb fizetési forma egyelőre az utánvét, de a webshopok háromnegyedében kártyával is lehet rendezni a számlát.
A webshopok körülbelül 70%-a könyvel el forgalomnövekedést. Ugye van az a mutató is, amit az NE mér évente, hogy az egész online kiskereskedelmi szektor mennyivel nő évente. Tavaly például 545 milliárd volt a szektor forgalma, akkor lépte át először az 500 milliárdos határt. Ez 27%-os növekedést jelentett előző évhez képest. A szektor évente körülbelül 20%-os növekedést produkál
- mondta el a WebShop Experts marketingvezetője, Szávai Norbert.
Szerződési feltételek, hosszú oldalakon át. Érdemes alaposan átolvasni fizetés előtt. A civil fogyasztóvédők azt mondják, hogy a panaszok száma látványosan nem nőtt.
14 napon belül visszaküldi, mégsem kapja vissza a vételi árat, vagy nem is tudja hogy visszaküldeni mert nem talál egy címet hova lehetne visszaküldeni. Ezen a területen nem vagyunk még elég tudatosak. Előre nem nézzük meg azt, hogy létező cégről van-e szó, a weboldalon egy csomó infót fel kell tüntetni a termékről, vételárról, szállítási információkról, de arról is, hogy ha panaszunk van kihez fordulhatunk
- mondta el a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének szóvivője, Kispál Edit.
Az e-kereskedelem nagy részét a karácsonyi forgalom és a különböző akciók adják. Becslések szerint a magyar webáruházak forgalma 2020-ra megduplázódhat.