Azt nem árulják el, mennyibe kerül az ország legnagyobb körhídja
Hír TV
2018. február 9., péntek 21:37, frissítve: péntek 22:50
Hat darab, egyenként 40 tonnára rakodott teherautóval mérték meg péntek délután a körhíd teherbíró-képességét. A súlyos konvoj negyedóránként gurult néhány métert. A hódmezővásárhelyiek 20 éve várnak az elkerülőútra.
– Hódmezővásárhelyen naponta mintegy húszezer jármű halad át a 45-ös és 47-es főút miatt. A város húsz éve küzdött azért, hogy a forgalmat elterelje az állam, amely az út kezelője a hódmezővásárhelyi belterületekről. Most ez megtörténik – jelentette ki az eseményen Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter.
A körhíd megépítése egy vasút és egy bányató miatt volt indokolt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szerint. Kiss Boglárka szóvivő azt mondta: a tó feltöltésével lehetett volna ezt elkerülni.
– A számítások azt mutatják, hogy nem feltétlenül lett volna költségtakarékosabb az, hogyha egy másik megoldás születik.
– Mi az oka annak, hogy nem kommunikálják, hogy mennyi a körhíd része? Hiszen ilyen még nem épült Magyarországon, tehát elképzelhető, hogy a jövőben más is akar ilyet építeni. Hozzávetőleges összeget sem tudnak mondani?
– Nem.
A terheléses vizsgálat kiértékelése két hétig tart, utána részleges használatbavételi engedélyt adnak ki. Az elkerülőutat a körhíddal március 29-én adják át. Lázár János korábban azt mondta, húsvéti ajándékba kapják az elkerülőutat a hódmezővásárhelyiek.