Az elmúlt években öten haltak meg az utakon munkavégzés közben
Hír TV
2017. december 26., kedd 11:00, frissítve: kedd 12:06
Egy ember életét követelte a májusi buszbaleset az M0-s körgyűrűn. A szerb turistabusz a halászteleki lehajtójánál rohant bele a közútkezelő járműveibe.
December elején is történt hasonló eset, akkor az egyik terelő építőmunkást gázolta halálra egy a sebességkorlátozást jelentősen túllépő autós.
A közútfenntartó közlése szerint az elmúlt öt évben öten veszítették életüket munkavégzés közben, és negyvenketten sérültek meg munkaterületen történt balesetekben, ezért a társaság azonnali intézkedéseket vezetett be.
„Az a célunk, hogy a munkaterületen történő balesetek számát a nullára csökkentsük, csak ezzel a számmal elégszünk meg. Ennek folyományaként legutóbb az M0-s autóúton a munkaterületek mellett 60 km/h-s sebességkorlátozást vezettünk be, illetve a népszerű autós applikáción, a Wazén is jelzik munkatársaink, hogy hol láthatnak munkavégzést munkatársaink” – nyilatkozta Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Zrt. szóvivője.
A Hír TV által megkérdeztetett szakértő szerint a tájékoztató táblák és a mobilapplikáció mellett a szigor hozhatja meg a balesetek számának csökkentését.
„A változó táblák sokat segíthetnek, egy konzolon, a járművek fölött látható ez, ahol kiírják, hogy munkavégzés vagy baleset történt – mondta Pausz Ferenc, a GRSP Magyarország Egyesület igazgatója. – Volt is és szerintem lesz is olyan megállapodás a rendőrség és a közút között, hogy a terelések mentén vagy a tereléseket megelőzően sebesség-ellenőrző készülékekkel próbálnak érvényt szeretni, hogy a járművezető csökkentse le a sebességét.”
A Magyar Közút további intézkedéseket is tervez, amelyekről külön munkacsoport dönt majd 2018-tól.