Átment a terheléses teszten a Rákóczi híd
Húsz teherautó és négy Combino. Az utasokat homokkal megpakolt zsákok helyettesítették, az autósokat pedig a sóderrel megrakott kamionok pótolták a Rákóczi híd terheléses próbáján.
1200 tonnányi terheléssel végezték a statikus próbát a mérnökök, vagyis a híd teljes súlyának mintegy hatodával. „Ez egy maximális terhelés, ennek egy átlagos üzemben a fele, kétharmada az, ami a hídon átmegy. Most, ugye, az új körülmény, hogy a villamos felkerül a hídra, ezért kellett ezt a vizsgálatot elvégezni, amit sikeresen sikerült lezárni, úgy tűnik” – mondta Sal László, az A-Híd Zrt. vezérigazgatója.
A híd fővizsgálatát tízévente kell megismételni, ez 2018-ban lett volna esedékes. Ebbe alapesetben nem tartozna bele a terheléses próba, de a Nemzeti Közlekedési Hatóság utasítására ezt újra el kellett végezni a villamosforgalom megindítása előtt.
A híd vizsgálatát két napig végezték a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem szakemberei. Az átlag terhelés kétszeresének megfelelő súlyokat úgy helyezték el a hídon, hogy a lehető legnagyobb feszültséget érjék el. A hídon egyébként speciális sínszerkezetet fektettek le, amely egy gumi réteg segítségével csökkenti a villamos zaját. „Mi úgy szeretnénk ezt a hidat a forgalomnak átadni, hogy mindent megfelelő mértékig, teljes dokumentációval alá tudjunk támasztani egyszerű matematika nyelven is, és ha a matematika nem elég, akkor a fizika és a látványnak a magáért való kiállásával, azzal, hogy ez a híd igenis elbírja azt a terhelést, amire méretezve lett” – mondta Dabóczy Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója.
A villamosforgalom kora tavasszal már megindulhat a hídon, az új villamosok pedig várhatóan szeptemberben érkeznek majd.
Forrás: Hír TV