2019. november 15.,
péntek, Albert, Lipót napja

Andy Vajna csatornáit és pornót sugároznának a Hír TV helyett

, ,

2016. december 7., szerda 18:52, frissítve: péntek 13:09

Ugyanaz a vagyonkezelője volt Máltán annak a cégnek, amelynek luxusjachtján nyaralt Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester, és annak az offshore hátterű kábelszolgáltatónak, amely jövőre törölné kínálatából a Hír Televíziót. A szigethalmi székhelyű PR Telecom vis majorra hivatkozva mondta fel a 2017 végéig szóló szerződését a Hír TV-vel, amiről csak az utolsó pillanatban értesítette előfizetőit. A több mint 170 településen szolgáltató PR Telecom egyébként a Hír TV, illetve 6 másik megszűnő tematikus csatorna helyett inkább fél tucat, Andy Vajna érdekeltségébe tartozó tévéadót és két pornócsatornát kínál a nézőinek január elsejétől.

Egyoldalú szerződésmódosítással, 70 ezer háztartásból száműzné a Hír TV-t a szigethalmi székhelyű PR-Telecom nevű kábelszolgáltató. A többek közt Jász-Nagykun-Szolnok, Veszprém és Vas megyében is működő társaság többségi tulajdonosa – a cégbírósági adatok szerint – egy máltai offshore cég, amelynek tavaly még ugyanaz a vagyonkezelő volt a tulajdonosa, mint annak a luxusjachtnak, amelyen a milliárdos felcsúti gázszerelő, Mészáros Lőrinc nyaralt. A kábelszolgáltató a Hír TV és további hat csatorna helyett inkább Andy Vajna érdekeltségébe tartozó tévéadókat és két pornócsatornát kínálna nézőinek januártól.

„– Jó napot kívánok, Magyar Márton vagyok a Hír Televíziótól és Fojt Marina igazgató asszonnyal szeretnék beszélni.
– Hogy hívják önt?
– Magyar Márton.
– Kis türelmet kérnék… [várakoztatás – szerk. megj.]. Jelen pillanatban nem tudom kapcsolni, mert értekezleten vannak, úgyhogy most nem tudom adni” – fogalmaztak a ügyfélszolgálaton.

Kora reggel az szigethalmi PR-Telecom ügyfélszolgálata még igazgatóként ismerte el Fojt Marina tulajdonostársat, a cég telephelyén dolgozó munkatársak szerint azonban a hölgy be sem léphet a telephelyre:

„– Ő be se jöhet ide egyébként.
– Hogyhogy? Csak azért mondom az ő nevét, mert ma reggel sikerült vele telefonon beszélnünk, és bár ránk csapta a telefont, de azt mondta, hogy ő az igazgató.
– Nem, nem ez nem igaz. Nem ő az igazgató.”

A cég munkatársai először készségesnek mutatkoztak, még az általuk ismert tulajdonos Fojt Marina testvérének, Fojt Norbertnek is megadták volna az elérhetőségét:

„– Mindjárt keresek egy névjegykártyát.
– Nagyon szépen köszönöm.”

A műszaki vezetőjük megérkezése után azonban hangnemet váltottak, a Hír TV operatőrét az utcán lökdösték és becsmérelték.

„ – Tetszem neked, vagy mi a g*ci van?
– Szerinted?
– Tedd már le, légy szíves, azt a kamerát!
– Ne nyúlj már hozzá!”

Operatőrünk rendőrt hívott volna a helyzet tisztázására, azonban a cég emberei ezt is nehezményezték: „Rendőr? Hívjunk rendőrt, te dagadt, undorító malac, b**d meg! Te fostalicska!”

Elköszönésképpen verést helyeztek kilátásba, amennyiben a településen található ügyfélszolgálatot is felkeressük. Helyismeretüknek köszönhetően pedig már zárt kapu fogadott minket a néhány száz méterre található helyszínen.

Olyan lakossal viszont könnyedén sikerült találkoznunk, aki a történtek után azonnal otthagyná a kábelcéget, és átszerződne inkább a konkurenciához. „Úgy döntöttem ezáltal, hogy ott fogom hagyni a PR-Telecomot, mert föltettem a hölgynek a kérdést, hogy ezek után akkor most a Hír TV-t nyomták el, előtte a Class FM rádiót nyomták el, előtte a Népszabadságot. Ezután mi jön? Az RTL Klubot fogják elnyomni, meg az ATV-t fogják elnyomni, olyanokat, akik úgymond tudnak még korrekten, függetlenül, pártatlanul működni?” – fogalmazott Murzsai Béla néző.

Az ügyfélszolgálat munkatársának elmondása alapján azonban nem lesz egyszerű dolga annak, aki a csatornakínálat megváltozására hivatkozva akarja náluk felbontani a szerződését: „Erre vonatkozóan nem lehet büntetés nélkül, kötbér megfizetése nélkül felmondani.”

A Hír Televízió álláspontja szerint a csatornának a jövő év végéig érvényes szerződése van a PR-Telecommal. Az általunk megkérdezett jogász szerint a helyzetnek politikai és jogi vonzata is van, hasonlóan a Fővárosi Önkormányzat és a Mahir Cityposter közötti szerződés felbontásának, így ez esetben is bíróság eljárás tehet pontot az ügy végére. „És megint csak a bíróság lesz abban a helyzetben, hogy elbírálja, hogy itt a rendes vagy rendkívüli felmondás szabályait helyesen alkalmazták-e. Volt-e ennek a felmondásnak érvényes vagy érvénytelen következménye, esetleg hatályos vagy hatálytalan ez a felmondás. Ezt fogja a bíróság majd eldönteni” – nyilatkozta Magyar György ügyvéd.

A Hír TV már jelezte, hogy kártérítést is követelve bírósághoz fordul, amennyiben a PR-Telecom valóban megszünteti a körzetében a csatorna terjesztését. Jövőre egyébként a már megkötött szerződések szerint a Hír TV 3,2 millió magyarországi háztartásban továbbra is elérhető lesz.

A Hír TV ügyfélszolgálatára folyamatosan érkeznek a nézői észrevételek. Sokan nehezményezik, hogy a PR-Telecom kiveszi csomagjából a csatornát. Az érintett területeken található alternatív műsorszolgáltatói lehetőségek listája megtalálható a Hír Televízió honlapján.