Az adategyeztetés ellenére kapcsoltak ki SIM-kártyákat
2017. július 3., hétfő 22:25, frissítve: kedd 11:01
Egyeztettek és regisztráltak, mégsem tudnak telefonálni – a SIM-kártyák kikapcsolása több mobilszolgáltató közösségi oldalán is téma.
Az egyik szolgáltató szerint az ügyfelek túlnyomó többsége eleget tett a regisztrációs előírásnak. A jogszabály egyébként június 30-ig adott haladékot az ügyfeleknek, a nem regisztrált SIM-kártyák utána elérhetetlenné váltak. Azt nem tudták megmondani, eddig hány kártyát kapcsoltak le, mert az erről szóló adat nem nyilvános.
Az ügyfeleknek hat hónapjuk volt a kötelező regisztrációra, a többség eleget is tett neki, de lehetnek olyanok, akik regisztráltak, a kártyájukat viszont mégis letiltották.
„Körülbelül 30 ilyen bejelentés érkezett hozzánk. Ezeket természetesen előrevettük, azonnal kivizsgáljuk, és ha bármilyen hiba történt a mi oldalunkon, természetesen elnézést kérünk, és az ügyfél kártyáját azonnal visszaállítjuk. De még egyszer hangsúlyoznám, hogy egymillió sikeres adategyeztetésen vagyunk túl, és harminc ilyen bejelentés érkezett” – mondta Jánosa Barbara, a Telenor vezető PR-tanácsadója.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság adatai szerint az országban körülbelül négymillió feltöltőkártyát aktiváltak. A határidő előtt három nappal az ügyfelek 60 százaléka végezte el a törvény által előírt azonosítást.
A letiltott kártyák tulajdonosai egy új szerződés megkötésével visszakaphatják a hívószámukat és egyenlegüket is. A regisztráció egyébként egy évre szól, így jövőre újabb egyeztetés jöhet.