A tiltakozás ellenére módosították a reklámadót
2015. május 27., szerda 21:06, frissítve: szombat 17:15
Ahogy azt korábban Lázár János kancelláriaminiszter jelezte, a reklámadó újabb változatát az uniós kritikák ellenére is módosítás nélkül terjesztették az Országgyűlés elé. Az Európai Bizottság a javaslatban szereplő 100 milliós adózási határt még vizsgálja, e fölött mindenkire az 5,3 százalékos kulcs érvényes. A törvénymódosítást valamennyi ellenzéki párt elutasította.
Az MSZP szerint a reklámadó valójában a kabinet bosszúja a kormánnyal kritikus médiumokkal szemben. Bárándy Gergely emlékeztetett arra, hogy kezdetben még csak az RTL Klubot érintette volna rendkívüli mértékben az intézkedés, de az uniós aggályok miatt eltörölték a legmagasabb kulcsot. „Ezt a törvényt nem tudjuk támogatni, ezt a törvényt kár farigcsálni, ehhez a törvényhez kár módosító javaslatokat benyújtani (…). Ahelyett, hogy a kormány tisztességgel belátná, hogy amit csinált, az tarthatatlan és elfogadhatatlan és letenne erről az egészről” – fogalmazott a szocialista politikus.
A kormánypártok szerint a 100 milliós adómentes kulcs megkíméli a kisebb vidéki orgánumokat. Az LMP frakcióvezetője viszont úgy véli, hogy a reklámadó célja a teljes médiapiac befolyásolása.
„Ez a bandaháborúnak egy része, az meg hogy az értékhatárt leszállítják 100 millió forintra, egy dologra jó, hogy a hazai kis- és közepes vállalkozásokat, a média- és lappiacon is agyonverjék” – szögezte le Schiffer András.
A jobbikos Novád Előd a reklámadóval kapcsolatos pálfordulásokat kérte számon a kormányon. „Várjuk azt, hogy mik a szakmai érveik, hiszen az indokolás mellébeszélés, várjuk a sorozatos pálfordulásaikra a magyarázatot, és nem szabad elfogadni sem az RTL Klub, sem az unió nyomását” – fejtette ki.
A Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára szerint a parlamenti vitából kiderült, hogy az ellenzéknek nem a javaslattal, hanem az azt beterjesztő kormánnyal van problémája. „Nem nagyon látok ellenreakciókat, tehát megállapíthatjuk, hogy a magyar parlamentben lévő valamennyi párt képviselői megbarátkoztak a reklámadó gondolatával, és mindannyian támogatják azt” – fogalmazott Tállai András.
A Magyar Lapkiadók Egyesülete korábban egy felmérésében felhívta a figyelmet arra, hogy több médium is elbocsátással és áremeléssel válaszolhat a reklámadó adómentes sávjának lecsökkentésére. A Magyar Reklámszövetség pedig az egyeztetéseket hiányolta.
Forrás: Hír TV