A tervezésnél elakadt a balatoni állomások felújítása
Hír TV
2018. július 25., szerda 22:17, frissítve: szerda 22:36
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. januárban írt ki a közbeszerzést az észak-balatoni állomások felújítására, ám a pályázatot a közelmúltban eredménytelenné nyilvánították. Balatonfűzfőn a nyolc állomásépület állapotának felmérésért, az engedélyezési, valamint a kiviteli tervek elkészítéséért nettó 130 millió forintot fizettek volna. A jelentkezők csak drágábban vállalták volna a munkát.
A balatonfűzfői polgármester a Hír TV-től tudta meg, hogy a közbeszerzést eredménytelennek nyilvánították.
„Nekünk csáberő lenne egy tiszta új, illetve felújított vasútállomás, vonzaná jobban a turistákat, mind vonattal, mind adott esetben a P+R parkolóval az egyéb turistákat. Én azt gondolom, hogy ez a közbenső eljárás a közbeszerzésnél egy középső állomás, ez nyilvánvalóan újra kiírásra kerül és folytatódni fog” – mondta Marton Béla.
A déli parton a vasúti pályát nagyjából 100 milliárd forintért korszerűsítették az elmúlt években. Az állomásokat nem újították fel, arra utólag írtak ki közbeszerzést, amely ugyanúgy megrekedt a tervezésnél, mint az északi parton. Balatonaliga és Balatonfenyves között 13 állomást kellene rekonstruálni. A tervezésre 150 millió forintot szántak, ami szintén kevésnek bizonyult.
„A balatoni vasútfejlesztést egységes koncepcióban szükséges kezelni, és ennek az állomások felújítása is része kell, hogy legyen. Miután én költségszámításokat nem láttam, ezért ennek ütemezésére konkrét választ nem tudok adni, az biztos, hogy a balatoni forgalom területén van mit fejleszteni” – mondta Gulyás Gergely, Miniszterelnökséget vezető miniszter.
Az észak-balatoni vasútvonalat a következő években villamosítják Szabadbattyán és Balatonfüred között. A 23 milliárd forintos munkát részben uniós pénzből finanszírozza az állam.