A reklámpiac torzulásáról értekeztek a médiaszakemberek
Hír TV
2018. május 8., kedd 21:44, frissítve: szerda 13:08
Egyre több 60 év feletti internetezik – derül ki az Médiahatóság felméréséből, melynek eredményeit a Media Hungary konferencián ismertették. 1 év alatt 33-ról 44 százalékra nőtt az arányuk.
„Jellemzően az idős emberek kapcsolattartásra használják az internetet, a távollévő családtagjaikat érik el ilyen formában. Ez egy viszonylag egyszerű és olcsó kapcsolattartási mód, de nagyon sokan használják a közösségi oldalakat, sőt a Youtube-ot is felfedezték maguknak” – mondta Aranyosiné Börcs Janka, az NMHH főigazgatója.
Ez a médiafogyasztók körének bővülését is jelenti, de a magyar reklámpiac még így is torz, mert állami hirdetések nélkül nem képesek fenntartani magukat sem a televíziók, sem a napi és hetilapok – mondta Pogátsa Zoltán közgazdász.
„A Fidesz ugyanúgy az alacsony hozzáadott értékű, alacsony bérezésű munkahelyeket árulja, mint a korábbi kormányok. Tehát ameddig ez folytatódik, hogy ebben gondolkodik a mindenkori magyar kormányzat, addig a gazdaság szerkezete nem változik meg, addig nem lesz széles középosztályunk, és ameddig nincs széles középosztályunk, addig ez a típusú médiafogyasztás, ami piaci alapon el tudna tartani egymással versengő nagyszámú szereplőt, ahogy azt elképzeljük a tankönyvekben, az egész egyszerűen nem fog megvalósulni” – fejtette ki.
A kormányzattal közös stratégiát dolgozna ki a Magyar Reklámszövetség, hogy a hazai tartalomszolgáltatók fel tudják venni a versenyt a globális szereplőkkel szemben.
„A hazai tartalomszolgáltatás folyamatosan versenyhátrányban van a globális szereplőkkel szemben, amit Deutsch Tamás korábbi miniszterelnöki biztos a Digitális Jóléti Programmal elkezdett, nagyon reméljük, hogy lesz ennek folytatása, és a hazai tartalomszolgáltatást támogatni fogja a kormányzat, nem pedig különböző intézkedésekkel, gondolok itt a reklámadóra, gyakorlatilag ellehetetleníti és nehezíti a fejlődésüket” – mondta Urbán Zsolt, a reklámszövetség elnöke.
A legnagyobb ilyen globális szereplők a Google és a Facebook. Magyarországon nem fizetnek adót, viszont a digitális reklámköltés több mint felét elviszik.