2024. 11. 24. Vasárnap Emma napja
Jelenleg a TV-ben:

Hírek

Következik:

Célpont 18:00

A listaárnál drágábban vásároltak új autókat, mindezt persze közpénzen

2017. március 12., vasárnap 15:28, frissítve: vasárnap 15:53

Több milliós kár érhetett négy Volán-társaságot, mert a listaárnál drágábban vásároltak autót a vállalatvezetőknek. A 2014-es meghívásos pályázaton az ajánlatok között néhány tízezres különbség volt. A Célpont felkereste az érintetteket, akik azt állították, hogy nem emlékeznek a két évvel ezelőtti ügyre. A gyanús beszerzést a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő is vizsgálta, de hibát nem találtak.

Négy Volán-társaság, a Bács, a Körös, a Tisza és a Kunság Volán döntött úgy 2014-ben, hogy ideje lecserélni a vezetők autóját. Összesen tizennégy autóra kértek be három autókereskedőtől ajánlatot a meghívásos pályázaton. A Célpont birtokába jutott dokumentumok szerint a szalonok ugyanazokat a Skodákat néhány tízezer forint különbséggel hatmillió forintra árazták be. Pedig a listaár akkoriban jóval az ajánlott ár alatt volt.

„– Ez előre ki volt adva, hogy 6 millió per autó?
– Hát nagyjából, így volt kérve az ajánlat. Tehát ez nekem, adófizető állampolgárként fölháborító, hogy az én pénzemen drágábban vesznek állami céghez valamit” – nyilatkozta Hoffmann Antal, a Dél-Alföldi Közlekedési Szakszervezet vezetője a Célpontnak.

A pályázat során a jelentkezőket hiánypótlásra szólították fel, ezt azonban csak egy cég tette meg, így a Juvenal és a Vass Autó Kft.-t kizárták. Végül mind a négy Volán-társaságnál az Autocent Kft. nyerte meg a közbeszerzést. 65 millióért tizennégy autót szállíthattak le Soltvadkertről.

A Körös Volántól 5 millió 965 ezer forintot kértek a Rapidokért, ami félmillióval több a listaárnál. Hasonló volt a helyzet a Tisza Volánnál, amelyik Fabiákat vásárolt, darabját 4 millió 550 ezer forintért, miközben a szalonban egy átlagos vásárló 3 millió 976 ezer forintért kaphatta meg a kocsit.

„Én nem szeretnék erről nyilatkozni, igazából nem tartozik sem a Hír TV-re, se senki másra, nem is emlékszem rá, úgyhogy... Ez egy 2014-es ügy volt…”

Mivel a szalonban nem emlékeznek és nem is nyilatkoznak, a Célpont stábja az azóta egybeolvadt Volánok vezérigazgatójától próbált választ kapni arra, hogy az Autócent Kft. miért keresett négy autón kétmillió forintot – közpénzből.

– Hölgyem, forduljon a sajtóosztályunkhoz ezzel kapcsolatosan. A privát számomon hívott, és én nem tudok erről, 2014, nem is emlékszem rá, hogy mikor volt konkrétan.
– Pedig ön írta alá a jegyzőkönyvet, az erre vonatkozó jegyzőkönyvet az eredményes...
– Igen?
– Igen, igen, igen.
– Akkor ezt ön jobban tudja, látja? Legyen kedves a sajtóosztályhoz fordulni és segítünk önnek, jó? – zárta rövidre az érdeklődésünket Fekete Antal, a DAKK Zrt. vezérigazgatója.

A sajtóosztály azonban hallgat, válasz továbbra sincs, a szakszervezet a felügyelőbizottságot is hiába próbálta vizsgálatra bírni.

„Én megpróbálkoztam. Volt egy felügyelőbizottsági meghívó, melyhez én csatoltam az indítványomat, hogy a felügyelőbizottság vizsgáljon meg négy dolgot, ez a beszerzés, az új bérlése, használtautó-vásárlás, satöbbi, és a felügyelőbizottság úgy döntött, hogy nem felügyelőbizottsági hatáskör a közbeszerzésnek a felülbírálata” – nyilatkozta Hoffmann Antal.

Az ügyről a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő is tudott, ők még vizsgálatot is indítottak, de hibát nem találtak.

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!